نسخه چاپی

راه اندازی شبكه تاثیرگذاران ازدواج

معاون فرهنگی و آموزشی كمیته امداد امام خمینی(ره) از فعالیت 2400 مشاور در این نهاد خبر داد.

اکبر میرشکار در نشست تخصصی تبیین نقش تعاملی مددکاران اجتماعی و مشاورین رفتاری کمیته امداد که با حضور سرپرست کمیته امداد در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده تلاش برای تحقق این شعار در اولویت همه مسئولان و مردم باید قرار بگیرد.

وی بیان کرد: تعامل فکری و فرهنگی، استحکام خانواده، توسعه شبکه‌های نیکوکاری و مدیریت جهادی، نقشه راه تعریف شده از سوی سرپرست کمیته امداد کشور به منظور تحقق بیش از پیش اهداف است.

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بدون شک آنچه در راستای تحقق شعار سال می‌تواند مثمرثمر باشد مدیریت جهادی است که باید در اولویت کاری همه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی اخلاص را مهم‌ترین ویژگی مدیریت جهادی عنوان و بیان کرد: انجام کار برای رضای خدا مهم‌ترین نشانه اخلاص در عمل است.

به گفته وی، استان کردستان با وجود نیروهای توانمند، کارآمد و ارزشی در بدنه کمیته امداد کردستان بستر را برای تحقق مدیریت جهادی فراهم کرده که امید است با این ظرفیت زمینه خدمت‌رسانی بیش از پیش به جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

وی افزود: توجه به شناسایی استعدادها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی قبل از ایجاد هر شغلی برای مددجویان نشان از وجود یک تعامل و همبستگی بسیار خوب در بین حوزه‌های مختلف این نهاد است.

میرشکار با بیان اینکه توانمندسازی یک فرایند است، گفت: این فرایند بستگی به سه حوزه اشتغال، فرهنگی و حمایت است که اگر تعامل در بین آنها وجود نداشته باشد فراید ناقص می‌شود.

وی افزود: حوزه فرهنگی کمیته امداد با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برنامه‌های خاصی را در دستور کار قرار داده است.

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد آشناسازی جمعیت زیرپوشش نسبت به فرهنگ صحیح معیشتی متناسب با دستورات دینی را از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه فرهنگی در سال‌جاری عنوان کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ کار و تلاش، تدبیر و آینده نگری، شکرگذاری نسبت به خالق و غیره از مهم‌ترین نیازهای روز خانواده‌ها است که باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که خانواده‌های زیرپوشش را از مسیر توانمندسازی منحرف و فلج می‌کند آسیب‌های اجتماعی است که باید با ارائه آموزش‌های پیشگیرانه مددجویان را در برابر این آسیب‌ها بیمه کرد.

به گفته وی، اگر مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها آموزش داده شود مانع بهم ریختگی و از هم پاشیدگی خانواده‌ها خواهیم شد.

وی افزایش سطح سواد اجتماعی، قانونی و حقوقی مددجویان زیرپوشش این نهاد را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی امداد در سال‌جاری خواند و گفت: متاسفانه عدم آشنایی خانواده‌های مددجو با حق و حقوق خود موجب بروز مشکلات برای آنان می‌شود.

وی بر توجه ویژه در بحث ارائه آموزش‌های فرهنگی به مددجویان ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌ای را ضروری دانست و بیان کرد: 30 درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد در این مناطق زندگی می‌کند که باید در راستای ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

به گفته وی، شناسایی نیازهای فرهنگی در روستاها و اولویت قرار دادن مددجویان روستایی در برنامه‌های فرهنگی و اردویی از دیگر نیازهایی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) توجه به تحصیل مددجویان را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه داد به دلیل برخی از کمبودهای جزئی مددجویان ما مجبور به ترک تحصیل شوند.

وی افزود: تمام برنامه های حوزه فرهنگی امداد در سال جاری به سمت هدفمندکردن خدمات فرهنگی است و در این راستا نقش مددکاران بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی نباید نمایشی باشد، اضافه کرد: ارزش افزوده تاثیرگذاری برنامه های فرهنگی باید در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

به گفته وی، حمایت این نهاد از بیش از 100 هزار دانشجو که 4 هزار نفر از آنها طلبه علوم دینی که 2 هزار و 700 نفر آنها سطح دو هستند بستری برای تحقق اهداف در حوزه باشد.

میرشکار تصریح کرد: تعداد زیادی از مخاطبین این نهاد را دانشجویان در رشته های مختلف در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل می دهند که باید از این ظرفیت ها در راستای توانمندسازی مددجویان در حوزه های مختلف استفاده شود.

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) از راه اندازی گروه های جهادی از بین دانشجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: این گروه ها به عنوان سفیران فرهنگی به روستاها اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: پرداخت برخی از مساعدت ها از جمله کمک هزینه تحصیلی در راستای تشویق این افراد باید در اولویت قرار گیرد.

راه اندازی شبکه تاثیرگذاران ازدواج

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) از راه اندازی شبکه تاثیرگذاران ازدواج در این نهاد خبرداد و بیان کرد: با توجه به فعالیت بیش از 2 هزار و 400 مشاور و مددکار در بدنه امداد می توانند در این حوزه نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: امیداریم راه اندازی این شبکه بستر را برای ازدواجهای آسان و پایدار در بین خانواده‌های مددجو این نهاد فراهم کند.

میرشکار در پایان با بیان اینکه در برنامه‌های اردویی و فعالیت کانونها در سالجاری اولویت ما با برنامه‌های خانواده محور است، خاطرنشان کرد: باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی اولویت به خانواده‌هایی داده شود که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...