نسخه چاپی

رأی "استثنایی" مجلسی‌ها به یك پیشنهاد

عکس خبري -رأي "استثنايي" مجلسي‌ها به يک پيشنهاد

جلسه علنی صبح امروز وكلای ملت كه مثل همیشه در موعود مقرر كار خود را آغاز نكرد، حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که با حدود 30 دقیقه تاخیر و با حضور 194 نفر از نمایندگان کار خود را آغاز کرد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

* وقتی موسوی لارگانی پیشنهادی را ارائه داد، احمد توکلی در مخالفت با این پیشنهاد که لاریجانی هم موافق آن بود، صحبت کرد و در انتهای سخنانش گفت: بنده به دلایل فنی، ماهوی و برای اینکه رئیس جلسه با فضا‌سازی رای نگیرد، مخالفت کردم.

لاریجانی برای رأی‌گیری درباره این پیشنهاد‌ بیشتر از سایر رأی‌گیری‌ها تأمل و صبر کرد و بعد از اینکه این پیشنهاد رأی آورد نیز گفت: رأی بالایی آورد؛ استثنایی!

* بعد از اینکه پیشنهاد موسوی لارگانی که لاریجانی در موافقت با آن صحبت کرده بود رای آورد، کواکبیان نماینده سمنان در خواست بیان تذکری را ارائه داد که البته ظاهرا تذکرش خیلی موضوعیت نداشت؛ کواکبیان در تذکرش چند آیه از قرآن را هم قرائت کرد و به استناد با این آیات خواستار توجه به موضوع مساجد شد. لاریجانی هم که ظاهرا در جریان دعوای دیروز کواکبیان و قربانی قرار گرفته بود، گفت: چون دیروز آقای قربانی گفته بود که سواد کواکبیان مشکل دارد امروز آقای کواکبیان این مسائل را مطرح کرد تا بگوید که سوادم خوب است.

* در زمان رای گیری در خصوص یکی از پیشنهاد بودجه باهنر خطاب به قربانی که از صندلی خود فاصله گرفته بود، گفت: فاصله شما از صندلی زیاد شده است.

* تذکرات مکرر هیئت رئیسه برای شرکت نمایندگان در رای گیری‌ها امروز هم در مجلس تکرار شد؛ بعد از اینکه باهنر در زمان یکی از رای گیری‌ها مشاهده کرد که نمایندگان مشارکت خوبی در رای گیری نداشتند، گفت که متاسفانه دوستان شرکت نمی‌کنند؛ 198 نفر در مجلس هستند ولی فقط 115 نفر شرکت کردند. همچنین در جریان یکی از رای گیری‌ها و زمانی که تعدادی از نمایندگان مقابل درب خروجی تجمع کرده بودند، ساعدی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: همکار لطف کنند رای دهند و جلوی درب خروجی تجمع نکنند.

* وقتی مجلس برای تصویب یکی از مواد نیازمند رای دو سوم بود، باهنر بیش از حد معمول برای شرکت نمایندگان در رای گیری صبر کرد که البته در توجیه این رفتارش گفت: چون نیازمند رای دو سوم هستیم بیشتر صبر می‌کنیم البته صبر باهنر در ابتدا کارساز نبود و نمایندگان با ماده مربوطه مخالفت کرد بر همین اساس بعد از یک اصلاح ویرایشی دوباره آن ماده به رای مجلس گذاشته شد تا این بار نمایندگان به آن رای مثبت دادند.

* باهنر در زمان یکی دیگر از رای‌گیری‌ها گفت که به رای تک تک نمایندگان نیاز داریم؛ در ادامه هم گفت که باید بی طرف باشیم وگرنه می‌گفتیم که ما به رای مثبت تک تک نمایندگان نیازمندیم.

* زمانی که یوسف‌نژاد در تکاپو برای ارائه پیشنهادش بود، محبی‌نیا خطاب به وی گفت: "بشین سر جات مطرح کن".

* در جریان بررسی مواد بودجه وقتی باهنر نظر دولت را در خصوص یکی از مواد جویا شد و جوابی از سوی دولت نشیند، گفت که دولت مردد است.

* در جریان ادامه بررسی لایحه بودجه وقتی که باهنر باز هم دید دولت نظر را نمی‌گوید، خطاب به ممبینی گفت: چرا محافظه کار شده‌اید؛ نظرتان را اعلام کنید.

* وقتی که ممبینی در مخالفت با یکی از پیشنهاد مطرح در لایحه بودجه نظرش را اعلام می‌کرد، گفتک بنده خودم روستا‌زاده هستم و هنوز مادرم و برخی از اقوام در روستا زندگی می‌کنند که این سخنان ممبینی به به گفتن نمایندگان را به همراه داشت البته باهنر هم در پاسخ به ممبینی گفت: آقای ثروتی روستا‌زاده است ولی مخالفتی ندارد.

۱۳۹۱/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...