نسخه چاپی

خواسته پادوهای پهلوی از روحانی!

پس از ناكامی‌های پیاپی هواداران دفن ریچارد فرای، ایران‌شناس سازمان سیا، در ایران و اعلام آمادگی كاظم موسوی بجنوردی برای برگزاری مراسم یادبود این جاسوس تابلودار در آستانه ارتحال امام خمینی (ره) در بنیاد دایره ‌المعارف بزرگ اسلامی، پادوهای اشرف پهلوی نیز به صحنه آمدند و از دولت دكتر روحانی خواستند تا به وظیفه خود در برابر وصیت فرای عمل كند!

به گزارش نما به نقل از کیهان، «انجمن بین‌المللی ایران‌شناسی» وابسته به «بنیاد اشرف پهلوی» که زیر نظر «احسان یارشاطر» (عضو فرقه ضاله بهائیت) اداره می‌شود و برخی از اعضای آن نیز با «بنیاد دایرهًْ‌المعارف بزرگ اسلامی» در ایران همکاری تنگاتنگی دارند، دیروز در اطلاعیه‌ای که رادیو فردا (ارگان رسانه‌ای سازمان سیا) منتشر کرد، نوشت: «علی‌رغم اینکه محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد، روسای جمهوری پیشین، به فرای در خصوص وصیت‌نامه وی اطمینان خاطر داده بودند، اما با وجود این ضمانت‌ها و سپری شدن یک ماه از زمان فوت آقای فرای، مقام‌های ایران هنوز به این خواسته وی عمل نکرده‌اند.»

روز ۷ اردیبهشت نیز شبکه ماهواره‌ای «پارس تی.وی» (ارگان سلطنت‌طلبان) با پخش فیلم کامل مراسم یادبود «ریچارد فرای» در بوستون آمریکا با حضور چهره‌های معروف بهایی و سلطنت‌طلب از این جاسوس سیا تجلیل کرد و از وی به عنوان یکی از همفکران طیف خود یاد کرد. «پارس تی.وی» در همین برنامه به اهانت علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران پرداخت.


در هفته‌های گذشته چهره‌های مشهور سلطنت‌طلب و بهایی به همراه کارگزاران داخلی فتنه آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ حرکت هماهنگی را با هدف انتقال جنازه ریچارد فرای به ایران برای دفن در اصفهان آغاز کردند، اما در نهایت موفق به تحمیل خواسته‌های خود به دولت نشدند. حتی وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالات رسانه‌های اصلاح‌طلب اعلام کرد که موضوع دفن فرای در ایران به دولت مربوط نیست. پیش‌تر اکثر نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور درباره پیامدهای دفن این جاسوس آمریکایی در ایران تذکر کتبی دادند.


به نظر می‌رسد جریان اصلاحات در آستانه مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با برگزاری بزرگداشت برای «ریچارد فرای» در «بنیاد دایرهًْ‌المعارف بزرگ اسلامی» در تهران، قصد حاشیه‌سازی برای دولت آقای دکتر روحانی را دارند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...