نسخه چاپی

شور و نشاط انتخاباتی سوریه را فرا گرفت

با آغاز رقابتهای انتخاباتی در سوریه شور و نشاط انتخاباتی این كشور بویژه دمشق را فراگرفته است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، محمد عید خبرنگار شبکه المنار در ارتباطی مستقیم در خصوص اوضاع سیاسی - امنیتی دمشق گزارش داد: آرامشی عمیق بر دمشق حکمفرماست. ارتش سوریه از ماهها قبل تدابیر امنیتی شدید در پایتخت برقرار کرده بود اما در اثر اجرای عملیات نظامی در جوبر و ملیحه امنیت دمشق بیش از پیش تامین شده است. این آرامش بر اوضاع سیاسی هم تاثیر گذاشته بویژه اینکه روز به روز به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر می شویم. از زمانی که نام نامزدهای انتخابات معرفی شده اند تبلیغات آغاز شده و وزارت کشور با همکاری نامزدها فضای مناسبی ایجاد کرده است. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد مسایل اصلی دیدگاههای مشابهی دارند اما مثلا در رویکرد اقتصادی دارای نظرات مختلف هستند. دکتر النوری بر مسایل اقتصادی متمرکز شده، دکتر حجار تمرکز خود را بر فلسطین قرار داده و بشار اسد هم مقاومت سه ساله را در کارنامه خود دارد که از دید مردم نشان دهنده قدرت او در مدیریت بحرانهاست.

اسامه حنوره تحلیل گر سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار المنار در خصوص اوضاع سیاسی سوریه اظهار داشت: شهروندان سوریه تاکنون شاهد چنین فضای رقابتی در انتخابات بویژه انتخابات ریاست جمهوری نبوده اند. رسانه ها و شبکه های اجتماعی و مردم در منازل و محل کار و کوچه و خیابان به بحثهای سیاسی انتخاباتی مشغولند. در همین حال نامزدهای انتخاباتی در تلاش برای معرفی خود به مردم هستند. دولت هم به خوبی خود را از رقابتها دور نگه داشته و به همه نامزدها به یک دید نگاه می کند که این یک امتیاز بزرگ برای دولت سوریه است.

حنوره افزود: هدف غربی ها طی سه سال گذشته برکناری بشار اسد و تحت اختیار خود قرار دادن کرسی ریاست جمهوری سوریه بوده است. امروز هم آنها با حمله به انتخابات ریاست جمهوری قصد دارند بر آن تاثیر بگذارند اما ملت سوریه به هیچ قدرتی اجازه نمی دهد در امور داخلی کشور دخالت کند.


۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...