نسخه چاپی

حمله وحشیانه به زن 50 ساله در بهشت زهرا

خانمی حدودا 50 ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ دو زورگیر را که حین آخرین سرقتشان در قبور شهدا باعث ضربه مغزی به قربانی شدند را دستگیر کردند.



28 فروردین ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منجر به ضرب و جرح شدید یک خانم به کلانتری 205 صحن حرم امام (ره ) اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که خانمی حدودا 50 ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برابر اظهارات یکی از مأمورین بهشت زهرا (س)، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در حالیکه قصد سرقت طلا و جواهرات این خانم را داشته اند با دیدن وی از محل متواری شده‌اند که با توجه به شدت ضربات وارد شده به قسمت‌های مختلف بدن این خانم میانسال، بلافاصله وی به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت ضربات تا به امروز در حالت بیهوشی و کما به سر می‌برد.

در همان روز اعضای خانواده‌ای با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران، اقدام به طرح شکایت در خصوص فقدان یکی از اعضای خانواده خود کردند.

با آغاز رسیدگی به پرونده فقدان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع می‌یابند که فقدانی در همان روز برای زیارت مزار برادر شهید خود به بهشت زهرا(س) مراجعه و از آنزمان دیگر به خانه مراجعه نکرده است؛ بلافاصله با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده و بررسی بانک اطلاعاتی افراد ناشناس، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت خانم 50 ساله‌ای می‌شوند که در بیمارستان در حالت کما قرار داشت.



با شناسایی هویت فقدانی و به دستور شعبه 101 دادگاه جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده جهت ادامه تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری دو سارق متواری شده در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری قرار گرفت که با توجه به اظهارات مأمور بهشت زهرا در خصوص تلاش دو سرنشین موتورسیکلت برای انجام سرقت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به بررسی دوربین‌های مداربسته بهشت زهرا پرداخته و نهایتا با توجه به احتمال سابقه دار بودن سارقین و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار و دیگر اقدامات پلیسی، کاراگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام علی . ز ( 25 ساله ) شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود.



با مطابقت تصاویر "علی . ز" با تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته ی بهشت زهرا و شناسایی تصویر وی از سوی مأمور بهشت زهرا، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه باغ شهر کرده و نهایتا در اردیبهشت ماه، علی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد؛ در زمان دستگیری، علی منکر هرگونه ارتکاب سرقت در داخل بهشت زهرا شده اما پس از بازرسی دقیق مخفیگاه وی و کشف گوشی تلفن همراه متعلق به قربانی که تا به امروز در حالت کما به سر می‌برد، به ناچار لب به اعتراف گشوده و یکی دیگر از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام محمد . ق (26 ساله) که در زمینه خرید، فروش و مصرف مواد مخدر فعالیت دارد را به عنوان همدست خود در زمان سرقت معرفی کرد.



متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: برای مصرف مواد نزد محمدرضا رفته اما زمانیکه متوجه شدیم که پول کافی برای خرید مواد نداریم، تصمیم گرفتیم تا پول مورد نیاز خود را از طریق زورگیری بدست بیاوریم؛ به همین علت با موتورسیکلت محمدرضا به بهشت زهرا(س) رفته و در آنجا در حال پرسه زنی بودیم که ناگهان خانم میانسالی توجه ما را جلب کرد که به تنهایی و در مزار شهیدان، حضور داشت؛ به قصد سرقت، از موتورسیکلت پیاده شده و با یک عدد چماقی که همراه خود داشتم، به آرامی به این خانم نزدیک شدم که بالای مزار یکی از شهدا نشسته بود؛ قصد سرقت کیف دستی وی را داشتم که او متوجه شد و در برابر سرقت مقاومت کرد. من نیز با چماق ضربه‌ای محکم به سرش زدم که باعث بیهوش شدن او شد.



"علی" در خصوص شدت و تعدد ضربات وارد شده به قربانی سرقت نیز به کارآگاهان گفت: با وجود آنکه همان ضربه اول باعث بیهوش شدن آن زن شده بود، اما او چهره مرا کاملا دیده بود و کاملا اطمینان داشتم که اگر آن زن زنده بماند و به پلیس مراجعه کند، قطعا مأموران با توجه به سوابق متعدد من در زمینه سرقت و زورگیری، مرا به سرعت شناسایی خواهند کرد؛ به همین علت و اینبار به قصد کشتن، شروع به زدن ضربات متعدد چماق کرده و پس از اطمینان از مرگ قصد سرقت طلا و جواهرات را داشتم که یکی از مأموران بهشت زهرا(س) با دیدن صحنه سرقت، به سمت من آمد و من مجبور شدم تا تنها با سرقت کیف دستی از محل متواری شوم.



با توجه به اعترافات صریح علی به سرقت و تلاش آنها برای انجام جنایت، دستگیری دومین متهم پرونده بنام محمد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و شناسایی محل تردد محمد در پارکی در منطقه باغ شهر که در آنجا اقدام به خرید و فروش موادمخدر می‌کرد، کارآگاهان اداره پنجم پلیس طی یک عملیات دستگیری و با شلیک چندین تیر هوایی موفق به دستگیری وی شدند.



سرهنگ کارآگاه محمدرضا اشراقی، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری هر دو متهم و اعتراف صریح به سرقت و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین، به دستور مقام قضایی دستور انتشار تصاویر بدون پوشش هر دو متهم صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...