نسخه چاپی

زندانیان در برزیل بیش از 120 نفر را گروگان گرفتند

یكی از مقامات زندان شهر «سرژیپه» واقع در شمال شرقی برزیل گفت: زندانیان این شهر شامگاه شنبه با اقدام به شورش 122 نفر را به گروگان گرفتند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «ساندرا ملو» سخنگوی این زندان با اشاره به اینکه شرایط نسبتا آرام و مذاکرات برای آزادی گروگان ها بامداد روز یکشنبه از سر گرفته می شود، گفت: این شورش تنها در یکی از ساختمان های زندان روی داده است.

شورش در این زندان برزیل در حالی روی می دهد که این کشور باید طی 26 روز آینده میزبان بیستمین دوره جام جهانی فوتبال باشد که از 12 ژوئن (22 خرداد) تا 12 ژوئیه (22 تیر) در چند شهر برزیل برگزار می شود و حدود 60 هزار گردشگر را به این کشور خواهد کشاند.

همچنین اعتراضات به برگزاری پرهزینه جام جهانی به مشکل دیگری برای دولت این کشور تبدیل شده است. چنانکه معترضان برزیلی شامگاه جمعه (25 اردیبهشت) با نیروهای پلیس حوالی فرودگاه شهر سائوپائولو درگیر شده و به سوی خودروهای زرهی پلیس گلوله های آتشین پرتاب کردند.

همچنین روز پنجشنبه گذشته (25اردیبهشت/15 مه) نیز 10هزار معترض به دلیل هزینه های زیاد برگزاری جام جهانی در شهرهای ˈبرازیلیاˈ، سائوپائولو، ˈریوˈ، ˈپورتو آلگروˈ و ˈمانائوسˈ تظاهرات کردند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...