نسخه چاپی

مدیركل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

معماری برآمده از دل فرهنگ و اعتقادات ایرانی سبب گردشگری پایدار می شود

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برای اینكه در حوزه معماری به یك گردشگری پایدار برسیم، باید دست به معماری هایی بزنیم كه با فرهنگ،اعتقاد و گذشته ما ارتباط داشته باشد چراكه گردشگران با هدف كنكاش و آگاهی از تاریخ و گذشته ما جذب معماری كشورمان می شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری بسیج رجبعلی لباف خانیکی با تشریح تاثیرات نوع معماری بر جذب گردشگر اظهار کرد: اگر بخواهم تلفیق معماری و توریسم را در قالب مکانی معرفی کنم، می توان حرم مطهر رضوی و آرامگاه فردوسی را نمونه بی بدیل از معماری و توریسم مثال زد.
وی افزود: در این دو مکان هم معماری در حد اعلای خود به نمایش گذاشته شده و هم گردشگران بسیاری جذب آنها شده است، اگرچه بخشی از گردشگری را گردشگری زیارت می دانیم اما در همین نوع گردشگری توجه به معماری حائز اهمیت است.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: البته بناهای بسیار زیاد دیگری را در کشور داریم که در قالب معماری می تواند توریسم را جذب کرده و سبب توسعه این صنعت شود.
لباف با ابراز نارضایتی از برخی معماری ها در سطح شهر مشهد عنوان کرد: به عقیده بنده معماری مشهد در عصر حاضر قابل نقد بوده چرا که انتظار می رود معماری در این شهر با توجه به مسائل فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی مردم باشد.
وی با اشاره به تاثیرات معماری و توریسم بر رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: صنعت توریسم بر رونق اقتصادی تاثیرات بسزایی داشته و سبب توسعه اشتغال زایی می شود، برای مثال در آرامگاه فردوسسی به شکل مستقیم ۵۰ نفر مشغول به کار هستند،همچنین گردشگران در دیگر حوزه ها از جمله حمل و نقل، اسکان، خرید و دیگر خدمات هزینه کرده و سبب درآمد زایی و سودآوری برای ما می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: برای اینکه در حوزه معماری به یک گردشگری پایدار برسیم، باید دست به معماری هایی بزنیم که با فرهنگ، اعتقاد و گذشته ما ارتباط داشته باشد چرا که گردشگران با هدف کنکاش و آگاهی از تاریخ و گذشته ما جذب معماری کشورمان می شوند.
لباف عنوان کرد: بناهای فاخر همواره سبب جذب گردشگر می شود و باید قبول کنیم که بنا و جاذبه های تاریخی پشتوانه ای برای معماری و ایجاد گردشگری پایدار است
گفتنی است دومین همایش بین المللی معماری و توریسم ۸ و۹ خرداد ماه سال جاری در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی (مشهد مقدس) برگزار می شود.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...