نسخه چاپی

گره خوردن سرنوشت مذاكرات با نیروگاه آّب سنگین ارك

غرب ادعا می كند كه نیروگاه هسته ای ایران صرفا استفاده ای تسلیحاتی دارد و از ایران می خواهد كه یا این نیروگاه را تعطیل كند و یا آن را به آب سبك تبدیل كند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، وب سایت روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نوشت: علاوه بر این که مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران هیچ نشانه ای از پیشرفت نداشت، تهران گفت که نیروگاه آب سنگین اراک به کار خود ادامه خواهد داد.

در همین راستا "عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که نیروگاه اراک، همانند گذشته به کار خودش ادامه می دهد و آب سنگین باقی خواهد ماند و تاکید کرد که ایران حق غنی سازی خود را از دست نخواهد داد.

سرنوشت نیروگاه ارک با ادامه مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهان گره خورده است و این درحالی است که باید تا 20 ژولای بر سر آن به توافق برسند.

جروزالم پست در پایان نوشت: مذاکرات در ماه فوریه آغاز شد و با امید رسیدن به توافق طولانی مدت به وسیله متوقف کردن بخش های حساس برنامه های هسته ای ایران به کار خود ادامه داد که یکی از مهم ترین بخش های برنامه هسته ای ایران نیروگاه آب سنگین اراک است، به طوری که توافق یا عدم توافق بر سر آن، سرنوشت مذارکات را تعیین می کند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...