نسخه چاپی

دوران سازندگی، مدیریت جهادی مُرد

مدیریت جهادی، مدیریتی به دور از مولفه های اشرافی گری وسرمایه داری است و مدیر جهادی خود را ازمردم دانسته و با آنها همرا ه می شود.

به گزارش نما، مدیریت جهادی، مدیریتی به دور از مولفه های اشرافی گری وسرمایه داری است و مدیر جهادی خود را ازمردم دانسته و با آنها همرا ه می شود، به عبارت دیگر مدیریت جهادی، مدیریتی مردمی است، مدیر جهادی، مدیریت و خدمتش را مانند جهاد درراه خدا مقدس و باارزش می داند، وی به این موضوع اعتقاد دارد که مدیریت جهادی سختی های زیادی داشته و فواید مادی به دنبال ندارد ولی درمقابل اجر اخروی آن نیز بسیار است.

حسینعلی شهریاری،رییس کمیسیون بهداشت مجلس درگفت و گو باشفاف ضمن بااهمیت دانستن اجرایی شدن مولفه های مدیریت جهادی، اظهارداشت: اگر بخواهیم مولفه های مدیریت جهادی در کشوراجرایی شود، مدیران باید از خودشان شروع کرده و تلاش کنند که ساده زیست بوده و وقت و انرژی بسیاری برای انجام فعالیت هایشان درنظر بگیرند.



به گفته شهریاری، مدیران باید ازتخصص و حرفه خود بیشترین استفاده را داشته و ازنظرات بهترین مشاوران برای تصمیم گیری هایشان استفاده کنند و ساده ترین و آسان ترین ایده ها که بیشترین کارآیی را نیز دارند اجرایی کنند و رفع نیازمندی های جامعه را مهمترین وظیفه خود بدانند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس ضمن انتقاد به عملکرد مدیران فعلی کشور؛ گفت: متاسفانه پس ازپایان یافتن دوران دفاع مقدس و دوره ایثار، جهاد و شهادت و با آغاز دوران سازندگی روح رفاه زدگی درجامعه ایران رشد پیدا کرد و به تدریج روحیه جهادی دوران جنگ تحمیلی، کم رنگ شد.

نماینده مردم زاهدان درمجلس افزود: پس ازآن روحیه جهادطلبی ازمیان مدیران، جوانان و همچنین جامعه رخت بربست و همه به سمت و سوی کسب مقام و پیشرفت مادی حرکت کردند و به گونه ای برنامه ریزی کردند که از شرایط ایجادشده بهترین بهره برداری را داشته باشند که باشروع این حرکت، فعالیت جهادی نیزتحت تاثیرقرارگرفت، درحال حاضرنیز این حرکت از بیست سال گذشته بین مدیران جاافتاده و همین موضوع باعث شده بااینکه بعضی از مدیران شعار مدیریت جهادی سرمی دهند اما نمی توانند بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری را اجرایی کنند.

شهریاری تصریح کرد: آماربالای اختلاس درکشور و نقاط ضعفی که درمیان مدیران ما دیده می شود نتیجه این است که فرهنگ و روحیه جهادی درجامعه و به ویژه درمیان مسئولان ما رنگ باخته است.

وی سپس به بی توجهی مسئولان به اقتصادمقاومتی اشاره کردو گفت: درحال حاضر نیز شرایط بدون تغییر درحال ادامه است و هنوز هم میان مدیران ما بحث اقتصاد مقاومتی به معنای صرفه جویی است و به همین علت مولفه های آن ازسوی مسئولان تبیین و اجرایی نمی شود درحالی که بحث اقتصاد مقاومتی به این معناست که اقتصاد کشور مقاوم شده و مصرف جامعه تحت الگوی اسلامی قرار گیرد.

شهریاری درپایان گفت و گو با شفاف اظهارداشت: مدیریت جهادی زمان دفاع مقدس نقاط مثبت فراوانی داشت که اگر اکنون هم اجرایی می شدمی توانست اثرات مفیدی درپیشرفت و تعالی جامعه داشته باشد البته هم اکنون برای بازسازی دوران جنگ تحمیلی باید روحیه های مدیران تغییر کرده و دولتمردان باید از خودشان شروع کنند، رییس جمهور، رییس تشخیص مصلحت نظام، وزرا و ... باید این جنبش راآغازکرده و به این سمت و سو حرکت کنند و تا مردم این عزم را در بین مدیران نبینند آنها نیز حرکتی نمی کنند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...