نسخه چاپی

زرداری: درصورت حمله خارجی، پاكستان از ایران حمایت می‌كند

عکس خبري -زرداري: درصورت حمله خارجي، پاکستان از ايران حمايت مي‌کند

به گزارش پرس تی‌وی، آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاكستان می‌گوید، كشور وی در صورت هرگونه تجاوز خارجی به ایران، از تهران حمایت می‌كند.


زرداري روز جمعه (۲۸ بهمن، ۱۷ فوريه) در يک نشست مطبوعاتي مشترک همراه با محمود احمدي نژاد و حامد کرزي همتايان ايراني و افغان خود، خطاب به خبرنگاران گفت، اسلام آباد همچنين هيچ گونه کمکي به واشنگتن در زمينه جنگ با ايران نمي‌کند.

واشنگتن و تل آويو در تلاش براي متوقف کردن برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران، اين کشور را مکررا با گزينه حمله نظامي تهديد کرده‌اند. اين در حالي است که برنامه هسته‌اي تهران تحت نظارت دقيق بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دارد.

ايران مي‌گويد به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي (ان‌پي‌تي) و عضوي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دست‌يابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي را دارد.

رئيس جمهور پاکستان در ادامه خاطر نشان کرد که اسلام آباد اجازه نمي‌دهد فشارهاي خارجي روي روابط پاکستان با ايران تاثير بگذارد. وي همچنين بر اهميت طرح خط لوله مشترک گاز با ايران تاکيد کرد.

قرار است بوسيله خط لوله انتقال گاز ايران - پاکستان، روزانه ۲۱.۵ ميليون متر مکعب گاز طبيعي ايران به پاکستان صادر شود.

گفته مي‌شود حداکثر ظرفيت انتقال روزانه گاز از خط لوله ۵۶ اينچي مذکور ۱۱۰ ميليون متر مکعب است. اين خط لوله ۹۰۰ کيلومتر فقط در خاک ايران، از عسلويه در استان بوشهر تا ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان را دربر مي‌گيرد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...