نسخه چاپی

درخواست معاون آژانس انرژی اتمی از تهران

معاون مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواست تا اجازه دهد بازرسان به اطلاعات و افرادی كه در حوزه هسته ای كار می كنند، دسترسی داشته باشند.

به گزارش رویترز، هرمان ناکارتس که در هنگام ورود به نمایندگی ایران در وین با خبرنگاران گفتگو می کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی باید به بازرسان، اجازه دسترسی به افراد، اطلاعات و مکانها را بدهد.

ناکارتس با اشاره به گفتگوهای دو روزه خود با طرفهای ایرانی که امروز آغاز شده، گفت : هدف سفر دو روزه ما رسیدن به توافقی درباره نگرش نسبت به حل تمام مسائل مهم با ایران به ویژه شفاف سازی درباره ابعاد احتمالاً نظامی برنامه هسته ای جمهوری اسلامی است که این مسئله در اولویت ما قرار دارد.

وی که ریاست هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار از ایران را بر عهده دارد، افزود: ما اینجا هستیم تا با روح مثبت به گفتگوهای خود با ایران ادامه دهیم.

این مقام گفت: اکنون این مسئله مهم است که بتوانیم در خصوص این مسائل همکاری کنیم و اینکه ایران اجازه دسترسی به افراد، اسناد، اطلاعات و مکانها را بدهد.

طی گفتگوهای دو روزه ای که امروز در مقر آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین برگزار می شود، برنامه هسته ای جمهوری اسلامی موضوع اصلی بحثها است.

ناظران نظامی سازمان ملل در نظر دارند از ایران بخواهند به آنان اجازه بازرسی از مرکز نظامی پارچین را صادر کند.

۱۳۹۱/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...