نسخه چاپی

ربوده شدن رئیس پارلمان و نمایندگان لیبی

گروه‌های شبه نظامی پس از حمله به پارلمان لیبی و تصرف آن رئیس پارلمان و تعدادی از نمایندگان این كشور را ربودند.

به گزارش نما به نقل از فارس، پایگاه خبری لیبیایی «بوابه الوسط» ساعتی پیش با بیان اینکه گروه‌های شبه نظامی به پارلمان لیبی حمله و آن را تصرف کرده‌اند، اعلام کرد که در جریان این حمله رئیس پارلمان لیبی و تعدادی از نمایندگان این کشور را ربودند.

این پایگاه خبری در این خصوص توضیح داد که عناصر مسلح پس از ورود به داخل پارلمان اقدام به تیراندازی در داخل آن کرده و «نوری أبوسهمین»، رئیس پارلمان لیبی و تعدادی از نمایندگان این کشور را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

یک منبع امنیتی لیبیایی در این خصوص تصریح کرد که دو گروه شبه نظامی موسوم به «القعقاع» و «الصواعق» اقدام به ربودن رئیس پارلمان و شماری از نمایندگان لیبی کردند.

وی گفت: در جریان جمله گروه‌های شبه نظامی به پارلمان لیبی درگیری‌های شدیدی نیز در مناطق ابوسلیم و الهضبة و مسیر فرودگاه بین المللی طرابلس و باب بن غشیر، از کوی‌ها و مناطق جنوب طرابلس، پایتخت لیبی رخ داد.

این منبع افزود: هم اکنون مسیر فرودگاه و همچنین تمام راه‌های منتهی به پارلمان از سوی گروه‌های شبه نظامی بسته شده است.

همچنین شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در نزدیکی پارلمان لیبی سخن گفته‌اند که خبرنگار رویترز در این خصوص توضیح داد که صدای این انفجارها ناشی از شلیک گلوله‌های توپ و موشک‌های ضد هوایی در نزدیکی پارلمان است.

خبرگزاری رسمی لیبی نیز درباره حملات امروز توضیح داد که گروه‌های شبه نظامی به فرماندهی سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی «خلیفه حفتر» حمله به پارلمان لیبی را ترتیب دادند.

این درحالی است که بخشی از این نیروها نیز از روز جمعه تاکنون با گروه‌های تندرو تکفیری در شهر بنغازی درگیر هستند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...