نسخه چاپی

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی :

ماموریت دارند چالش اجتماعی ایجاد كنند

حبیبی گفت: دولت و نیروی انتظامی باید در اجرای قانون حجاب و عفاف تردید نكند و بطور جدی در برابر این پدیده زشت بایستند.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نتایج مذاکرات اخیر هسته‌ای در وین گفت: پایداری تیم مذاکره کننده روی اصول قابل تقدیر است.
توافق وقتی روی کاغذ می‌آید که دو طرف هیچ ابهامی در آن ندارند

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: بی نتیجه بودن مذاکرات را قبلاً پیش‌بینی کرده‌ بودیم. ما گفتیم وقتی هنوز توافق روی خطوط کلی نداریم سخن گفتن از نوشتن پیش‌نویس توافق جامع بی معنی است. توافق وقتی روی کاغذ می‌آید که دو طرف هیچ ابهامی در آن ندارند و فقط روی کلماتی که متضمن حقوق دو طرف است به سمت نوشتن پیش‌نویس می‌روند. حال آنکه بنا به گفته آقای عراقچی اختلافات با 1+5 گسترده است. وی همچنین گفته است اختلافات بیش از 13 مورد است.

حرکت در چارچوب سیاست های رهبری، انتظار ملت از تیم مذاکره کننده

حبیبی تصریح کرد: ملت از تیم مذاکره کننده انتظار دارد در چارچوب سیاست‌هایی که رهبری معظم انقلاب تعیین کرده‌اند گام بردارد و از استقلال و شرف ملی دفاع کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دیدگاههای زیاده‌خواهانه غرب اظهار داشت: آنها می‌خواهند از تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی که محصول تلاش دانشمندان و فرزندان غیور ملت است یک اسکلت باقی بماند. ما نباید زیربار این هتک برویم. حرف ما روشن است ما می‌خواهیم از فناوری صلح آمیز هسته‌ای بهره‌مند شویم و به هیچ قیمتی از این موضع عدول نخواهیم کرد.

ملت با پشتیبانی از گروه مذاکره کننده از مواضع حق‌طلبانه خود کوتاه نخواهد آمد

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری گفت: رهبری معظم انقلاب بصیرت و هشیاری ملت را طلب کرده‌اند لذا ملت با پشتیبانی از گروه مذاکره کننده ذره‌ای از مواضع حق‌طلبانه خود کوتاه نخواهد آمد.

حبیبی در پاسخ به این سئوال که آیا با این زیاده‌خواهیهای آمریکا ما به نقطه صفر باز نگشته‌ایم، گفت: خردادماه قرار است دور پنجم گفتگوها ادامه یابد اگر آمریکاییها بخواهند همچنان روی مواضع خود پای فشارند این گفته رهبری معظم انقلاب که آنها قابل اعتماد نیستند و من به نتایج مذاکرات خوش‌بین نمی‌باشم اثبات می‌شود. لذا دولت باید در دیپلماسی گفتگوی بی نتیجه با غرب راه دیگری انتخاب کند. راه ملت مشخص است ما جز مقاومت و پایمردی بر روی خواسته‌های قانونی خود راهی نداریم.

بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت اساسنامه ندارد

وی در مورد تصویب یک فوریت طرح اساسنامه شرکت ملی نفت در مجلس گفت: 26 سال است بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت اساسنامه ندارد و دولتها به فکر ارائه لایحه اساسنامه نفت نبوده‌اند و از این وظیفه قانونی شانه خالی کرده‌اند. کار مجلس برای حل این معضل از این زاویه قابل تقدیر است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با طرح این مسئله که در نگاه اولیه دو اشکال بزرگ به طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت وارد است، تاکید کرد: اشکال اول این است که این طرح جامع و مانع نیست چرا که در ماده 88 طرح آمده است آئین‌نامه‌های مربوط به این قانون را دولت باید ظرف مدت 6 ماه بیاورد. پس اجرای قانون منوط به آئین‌نامه‌های مربوط است. اگر دولت نخواست آئین‌نامه‌ها را بیاورد چه باید کرد کما اینکه 26 سال است دولتها هیچ تمایلی به روشن شدن موضوع اساسنامه شرکت ملی نفت نداشته‌اند.

وی ادامه داد: دومین اشکال این است که در هیچ جای این طرح اشاره نشده است که عواید حاصل از منابع عظیم نفت و گاز، «انفال» محسوب می‌شوند. علت اینکه دولتهای پس از انقلاب لایحه اساسنامه را نیاوردند این بود که آنها معتقد نیستند نفت و گاز انفال محسوب می‌شوند. رفتار مالی و محاسباتی آنها هم طی 35 سال گذشته نشانگر همین اعتقاد است که متأسفانه مالیه عمومی را دچار چالش کرده‌اند. طرح بر انفالی بودن منابع حاصل از عواید نفت و گازتاکید ندارد.

حبیبی در ادامه تصریح کرد: بنابر این باید دید مجلس مغایرت این طرح را با اصل 45 قانون اساسی چگونه می‌خواهد مرتفع کند؟ اگر هم مرتفع کرد، هیچ مشکلی را حل نکرده است؛ چون همان روال گذشته را در بی انصباطی‌های مالی شرکت ملی نفت را شاهد خواهیم بود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد واکنش مردم در باره بی حجابی و بدحجابی پس از نماز جمعه تهران گفت: واکنش مردم در باره بدحجابی و بی حجابی یک پیام برای کسانی دارد که در اتاق فکر تهاجم فرهنگی عفت و پاکدامنی بانوان این سرزمین را نشانه گرفته‌اند.

نیروی انتظامی با بد حجابی و بی حجابی سازمان یافته برخورد قاطع کند

وی افزود: برخی از روی جهل و غفلت ممکن است به بدحجابی یا حتی بی‌حجابی دامن بزنند حساب اینها جداست اما آنها که سازمان یافته هستند و مأموریت دارند که چالش اجتماعی ایجاد کنند حتماً با واکنش مردم روبرو خواهند شد و نیروی انتظامی باید با این حرکت سازماندهی شده برخورد قاطع نماید.

حبیبی تاکید کرد: دولت و نیروی انتظامی باید در اجرای قانون حجاب و عفاف تردید نکند و بطور جدی در برابر این پدیده زشت بایستند.

وی افزود: طرح قانونی عفاف و حجاب مصوبه شورای انقلاب فرهنگی اگر به طور جامع اجرا شود پیشرفت مهمی در این امر حاصل خواهد شد.

غرب با استقرار دموکراسی در سوریه مخالف است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرین تحولات منطقه اظهار داشت: سوریه به تدریج از تروریستها پاکسازی می شود و مردم سوریه خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: غرب با استقرار دموکراسی در سوریه مخالف است و می‌خواهد به اهرم زور تروریستها یک حکومت تکفیری را در دمشق سرکار آورد که اولین مأموریت آن خارج کردن سوریه از محور مقاومت است. اما مقاومت مردم و ارتش سوریه نشان داد. این یک آرزوی دست نایافتنی است.

طرحهای اسرائیل در منطقه جواب نمی‌دهد

حبیبی در پایان خاطر نشان کرد: شکست آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه نشان می‌دهد که طرحهای اسرائیل در منطقه جواب نمی‌دهد، اتحاد حماس و فتح هم نشان داد تفرقه‌افکنی در ملت فلسطین هم شکست خورده است. آمریکائیها و صهیونیستها باید این شکست‌های پی در پی و اُفت نفوذ خود را ناشی از واکنش ملتها در قبال سیاستهای غلط خود در منطقه بدانند.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...