نسخه چاپی

قرائتی: ازدواج دانشجویی را قبول نداریم

عضو شورای زكات كشور گفت: مسئله ازدواج جوانان با حمایت دولت در كنار اختصاص زكات به این امر قابل حل است و مسئولین باید در فرهنگ سازی این مهم تلاش نمایند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش مبلغین و عاملین زکات اظهار کرد: نهضت قرآن‌آموزی باید توسط مسئولان جامعه راه‌اندازی شود و هر مدیرکل و مسئولی خود را ملزم به برگزاری کلاس قرآن در محل خدمت خود کند تا کارکنان آن مجموعه از کلام وحی بهره‌مند شوند.


وی افزود: برای راه‌اندازی نهضت قرآنی در جامعه تنها همت و تلاش لازم است و در این زمینه باید شکل، شیوه و سواد استاد تدریس‌کننده مطلوب باشد. قرائتی گفت: گاهی در یک جلسه ۲۰۰ نفره همگان منتظر حضور قاری برای قرائت قرآن می‌مانند در حالی که همه باید با قرآن انس داشته و بتوانند به شکل صحیح این کتاب الهی و هدایت بشری را بخوانند.


وی به مسئله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی جامعه ازدواج‌های دانشجویی را قبول نداریم بلکه ازدواج‌ها باید از دوران دبیرستان شکل گیرد چراکه سومین نیاز انسان پس از نیاز به اکسی‍ژن و آب، داشتن همسر و همدم است. رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: بدون شک مسئله ازدواج سن و سال نمی‌شناسد و حتی پیرزن‌ها و پیرمردها هم نیاز به همسرگزینی دارند.


عضو شورای زکات کشور گفت: مسئله ازدواج جوانان با حمایت دولت و اختصاص زکات به این امر قابل حل است. وی اظهار کرد: باید طعم انس با قرآن را در ابتدا خود بچشیم و سپس به جوانان بچشانیم و در این زمینه ادارات اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند فعالیت‌های قرآنی جامعه را اشاعه دهند.


عضو شورای زکات کشور گفت: در قرآن کریم ۳۲ مرتبه از کلمه زکات استفاده شده است و این عمل پرداخت زکات به اندازه‌ای دارای ارزش و اهمیت است که انسان را پاک و مطهر کرده و بخل را از وجود وی می‌زداید. قرائتی بیان کرد: ۸۰ درصد پرداختی‌های زکات مردم باید به دست فقرا برسد چون سایر ادارات متولی و پشتیبان دارند اما فقیران و نیازمندان دارای حامی و سرپرست نیستند. رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: راهکار گرایش یافتن جوانان به امر نماز این است که آثار و برکات نماز برای جوانان تبیین شده و جوانان را به خداوند متعال علاقه‌مند کنیم.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...