نسخه چاپی

فعالان رسانه‌ای در برنامه پایش

نقد پایش به عملكرد دولت درحد انتظار نیست

فعالان رسانه‌ای در برنامه پایش، نقد این برنامه در رسانه ملی به عملكرد دولت را كمتر از حدی دانستند كه از این رسانه انتظار می‌رود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مینا مهرنوش،مجتبی قمری وفا،احسان بیگی، محمد طاهری و محمد رضایی شب گذشته با حضور در برنامه پایش به نقد و بررسی این برنامه اقتصادی پرداختند.

مینا مهر نوش سردبیر روزنامه کسب و کار در این برنامه با اشاره به موضوعات روز اقتصادی گفت: به نظر می رسد دست برنامه پایش باز نیست و از طرفی فرد پاسخگو در دولت وجود ندارد.

وی ادامه داد: این برنامه اقتصادی در بحث کارآفرینی یک نقطه قوت است به طوری که در بحث های پژوهشی به خوبی کار کرده اند.

سردبیر روزنامه کسب و کار تصریح کرد: در حوزه کسب و کار یک الگوی موفق است وبه نظر می رسد این برنامه دارای دو مخاطب است که اولین مخاطبین عام و دیگری دولت مردان هستند.

محمد طاهری سردبیر اقتصادی هفته نامه تجارت فردا در ادامه این نشست گفت: مهمترین برنامه اقتصادی سیما برنامه پایش است.

وی ادامه داد: برنامه های اقتصادی در صدا و سیما کم است و اکثر این برنامه ها نیز بدون خلاقیت مدیریت می شوند.

سردبیر اقتصادی هفته نامه تجارت فردا خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند به گردش بهتر اطلاعات کمک کنند اما در دولت قبل شاهد حبس اطلاعات بودم و از سویی دیگر نیز اطلاعات مخدوش به مخاطبان داده شد که بخشی از این مشکلات اقتصادی از همین جا شروع شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید کمک کنند تا عدالت اقتصادی اجرا شود خاطرنشان کرد: رسانه ها به شفافیت اقتصادی کمک کنند تا ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود.

احسان بیگی سردبیر اقتصادی خبرگزاری ایسنا در ادامه این برنامه گفت: متاسفانه غالب شدن مسائل سیاسی به اقتصادی مشکلاتی در کشور ایجاد کرده است که منتهی به مصلحت اندیشی شده است.

وی گفت: استفاده نکردن از افراد متخصص در برنامه های اقتصادی نیز از نقاط ضعف این برنامه ها است که مدیران باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

در ادامه این برنامه مجتبی قمری وفا سردبیر اقتصادی خبرگزاری مهر با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت:طی یک سال گذشته تصمیماتی در اقتصاد کشور گرفته شده است که اثرات منفی در آینده در شرایط اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: دولت ها بیشتر به جای اجرای برنامه های اقتصادی مثبت به دنبال ارائه آمارهای خوب هستند و در واقع کار مفیدی در اقتصاد در طول سال های پس از انقلاب صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در بازار مسکن،بخش حمل و نقل،نفت، صنعت، خودرو مشکلات زیادی وجود دارد.

سردبیر اقتصادی خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: آیا پایش در طول سال گذشته به این موضوعات به طور جدی پرداخته و نتیجه ای گرفته است؟

قمری وفا تصریح کرد: در کنار این موارد منفی برنامه پایش باید امیدآفرینی کند تا مردم بتوانند به آینده امیدوار باشند.

در ادامه این برنامه محمد رضایی مدیرکل اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اساسا اقتصاد مقوله ای خشک است، گفت: سال های سال است که در شبکه های مختلف برنامه های اقتصادی داریم اما خوشبختانه در سال های اخیر رسانه ملی به طور ویژه به مسائل اقتصادی پرداخته است.

وی ادامه داد:برنامه پایش گام خوبی در این زمینه برداشته است اما بحث مطالبه گری در برنامه های اقتصادی مغفول مانده که باید بیش تر به این موضوع توجه شود.

رضایی خاطرنشان کرد: صرف گفتن مشکلات و گذاشتن یک نظرسنجی کاری از پیش نمی برد و باید بحث مطالبه گری به طور جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به بحث معوقات بانکی گفت: اگر این موضوع به صورت مطالبه مطرح شود هرگز در آینده شاهد وجود 82 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی نخواهیم بود.

مدیرکل اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مخاطب وقتی مشاهده کند که سوژه ها پیگیری می شود دغدغه های خود را در مورد مسائل اقتصادی با برنامه در میان می گذارد.

وی با اشاره به دعوت از کارشناسان و صاحبنظران خبره اقتصادی از سرتاسر جهان گفت: کارشناسان می توانند موضوعات اقتصادی را برای مردم شفاف کنند که البته طیف وسیعی از کارشناسان و اقتصاددانان در کشور وجود دارد که می تواند از این افراد به خوبی بهره برد.

در این برنامه فعالان رسانه‌ای نقد این برنامه در رسانه ملی به عملکرد دولت را کمتر از حدی دانستند که از این رسانه انتظار می‌رود.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...