نسخه چاپی

انگلیس بزرگترین جاسوس خانه آمریكا

دولت آمریكا در نظر دارد با صرف هزینه ای بیش از 300 میلیون دلار یكی از پایگاههای نظامی خود در انگلستان را به یكی از بزرگترین مراكز جاسوسی خارج از آمریكا تبدیل كند.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی ˈایندیپندنتˈ نوشت: دولت آمریکا در نظر دارد با صرف هزینه ای بیش از 300 میلیون دلار یکی از پایگاههای نظامی خود در انگلستان را به یکی از بزرگترین مراکز جاسوسی خارج از آمریکا تبدیل کند.

زپایگاه ˈرف کراتونˈ (RAF Croughton) وابسته به نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی ˈمیلتون کینسˈ که ارتباط کابلی مستقیمی با ستاد ارتباطات دولتی انگلیس دارد، به یک سایت اطلاعاتی و جاسوسی با امنیت بسیار بالا تبدیل می شود که یک هزار و 250 کارمند خواهد داشت و عملیات جاسوسی در آفریقا را پوشش خواهد داد.

این پروژه 317 میلیون دلاری شامل احداث تاسیساتی برای آژانس اطلاعات دفاعی وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بوده و قرار است تا سال 2017 میلادی تکمیل شود.

روزنامه ایندیپندنت سال گذشته افشا کرده بود که این پایگاه نظامی آمریکا برای انتقال داده ها و اطلاعات جاسوسی شبکه جهانی پایگاههای جاسوسی درون سفارتخانه های آمریکا به واشنگتن مورد استفاده قرار می گیرد. این شبکه جهانی جاسوسی شامل مرکز جاسوسی سفارت آمریکا در برلین است که آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از آن برای شنود مکامله های تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان استفاده کرده بود.

همچنین گفته می شود این پایگاه نیروی هوایی آمریکا در انگلیس به عنوان یک سایت حمایتی برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در داخل یمن استفاده می شود.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، سرمایه گذاری زیاد دولت آمریکا در پایگاه کراتون نیروی هوایی این کشور در انگلیس، سوالات تازه ای در جامعه انگلستان درباره نظارت بر پایگاههای آمریکا ایجاد کرده است. این پایگاهها بر اساس موافقتنامه ای که تاریخ آن به دهه 1950 باز می گردد، اداره می شوند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...