نسخه چاپی

قانع نشدن یك نماینده از پاسخ وزیر ورزش

عضو فراكسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس و سوالاتی كه از سوی نمایندگان مطرح شد گرفت گفت: برخی از پاسخ های وزیر ورزش و جوانان در جواب به سوالاتی كه مطرح شد منطقی و قانع كننده بود اما در خیلی از موارد ما قانع نشدیم.

به گزارش نما، احمد بخشایش، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی که طراح سوال از وزیر ورزش و جوانان است، در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان تا به امروز و سوالاتی که وی از وزیر ورزش مطرح کرده گفت: سوالات من از وزیر ورزش دو محور اصلی داشت، اول اینکه علت نابسامانی‌های متعددی که در فدراسیون فوتبال وجود دارد و تخلفات مالی گسترده‌ای که در حوزه فوتبال صورت می‌گیرد، چیست؟ که ایشان می‌توانست ادعا کند با توجه به اینکه تازه به حوزه ورزش وارد شده‌اند، نمی‌توانند پاسخ دقیقی داده و در حال بررسی این موضوع هستند. البته ایشان به طور ضمنی به این موضوع اشاره کردند.

وی در همین خصوص افزود: سوال دوم من این بود که طبق بند یک ماده 18 قانون اجرایی اصل 44، مجلس شورای اسلامی در سال 90 مصوب کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شوند و پس از اینکه این موضوع تحقق پیدا نکرد، مجلس در سال 91 تصویب کرد که واگذاری این دو باشگاه از طریق فرابورس صورت گیرد اما این موضوع هم در عمل انجام نشد.

بخشایش تاکید کرد: در سال 92 این بار مجلس مصوب کرد که این دوباشگاه از طریق مزایده و توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شوند که دوستان تا به امروز اقدامی در این خصوص انجام نداده اند و برای من جای سوال دارد که به جای پرداختن به این موضوع هیات مدیره جدیدی را در باشگاه پرسپولیس و استقلال تشکیل داده اند، هیات مدیره ای که هنوز هم ملاک انتخاب آنها برای ما مشخص نیست؟ چه مباحث سیاسی و یا حتی اقتصادی پشت این موضوع وجود دارد؟

وی خاطر نشان کرد: دوستان مدعی هستند که این دو باشگاه بدهکار هستند اما وقتی قرار است مجموعه یا شرکتی را سازمان خصوصی سازی واگذار کند این کار را با بدهی هایی که این شرکت ها دارند انجام می‌دهد بنابراین من نمی دانم که مطرح کردن بحث بدهی این دو باشگاه در پروسه واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی چه ارتباطی با وزارت ورزش و جوانان دارد؟

نماینده طراح سوال از وزیر ورزش اعلام کرد: البته در این بین سوالات جزیی دیگری نیز از وزیر ورزش و جوانان مطرح شد از جمله اینکه علت نابسامانی فدراسیون ها و هیات های ورزشی در حالی که بازی های آسیایی اینچون کره جنوبی را پیش رو داریم چیست و چرا وزارت ورزش در این بین در خصوص پرداخت های مالی که دارد تبعیض قائل می شود؟ یا یکی دیگر از سوالات ما این بودکه انتخابات اخیر کمیته المپیک بر اساس چه معیارهایی برگزار شد؟

وی تصریح کرد: ما حتی در حوزه جوانان نیز سوالاتی مطرح کردیم از جمله اینکه شما برای مسئله ازدواج، اشتغال و پویایی جوانان در جامعه چه برنامه هایی دارید؟ آیا معتقد نیستید که با توجه به حجم کار تلفیق ورزش و جوانان در قالب یک وزارتخانه کار خطایی است؟

بخشایش تاکید کرد: برخی از پاسخ های وزیر ورزش و جوانان در جواب به سوالاتی که مطرح شد منطقی و قانع کننده بود اما در خیلی از موارد ما قانع نشدیم بنابراین وزیر قول داد تا جلسه دیگری که خواهیم داشت برخی از مسائل را حل کند و پاسخگوی سوالاتی که قانع نشدیم باشد واگرنه مطمئن باشید وی باید در صحن علنی مجلس پاسخگو باشد.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...