نسخه چاپی

هشدار اجتماعي؛

شبكه‌های ماهواره‌ای و چت مروج روابط فرا زناشویی

یك كارشناس رسانه گفت: تماشای سریالهای شبكه‌های ماهواره ای و چت در فضای مجازی از عوامل رواج روابط فرازناشویی در ایران هستند.


به گزارش مهر، دکتر علی اصغر کیا با آسیب شناسی روابط فرازناشویی اظهار داشت : در موضوع ماهواره کشورهای مصرف کننده مانند ایران تحت تاثیر آثار تخریبی قرار گرفته اند. البته اقدام سازمان صدا و سیما برای افزایش تعداد کانال های تلویزیونی طی سال های اخیر در کاهش این آثار تخریبی موثر بوده است.

وی افزود: در سریال های شبکه های ماهواره ای به خصوص فارسی وان و زمزمه شاهد هستیم مدیران این شبکه ها به دنبال عادی سازی روابط فرازناشوئی در جامعه هستند. این سریال ها نقش گمراه کننده دارند و دسترسی آسان خانواده ها به ماهواره و این سریال ها باعث افزایش کج رفتاری های اجتماعی می شود.سست کردن اعتقادات و مورد هجمه قرار دادن کانون خانواده ها از دیگر اهداف این شبکه ها هستند.

این استاد دانشگاه سپس به تاثیر روابط مجازی در اینترنت بر روی کانون خانواده ها اشاره کرد و گفت: در محیط های مجازی به خصوص چت روم ها افراد هویت واقعی خود را اعلام نمی کنند و شاهد هستیم طرف مقابل پس از پی بردن به این دروغ ها دچار مشکلات روحی می شود.

وی ادامه داد: وسواس فکری و عملی، هرزه نگری ، دیگر آزاری ، اعتیاد سایبری و ولنگاری از مهمترین آسیب های چت و اینترنت است.متاسفانه در استفاده از اینترنت و ماهواره شرایط سنی از سوی خانواده ها درنظر گرفته نمی شود. این در حالی که در کشورهای پیشرفته والدین تلویزیون را در پذیرائی قرار داده و بر روی برنامه هایی که کودکان تماشا می کنند نظارت دارند.


۱۳۹۱/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...