نسخه چاپی

توزیع چند واكسن جدید در شبكه بهداشتی كشور

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از توزیع واكسن جدید پنتاوالان، قرص آهن و ویتامین D در شبكه بهداشتی-درمانی كشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش نما علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس افزود: 140 برنامه جدید در حوزه امور بهداشتی در وزارت بهداشت طراحی شده که به مرور اجرایی می‌شود، محور همه این برنامه‌ها، نوسازی و به روز رسانی خدمات شبکه بهداشتی و درمانی کشور است که متأسفانه طی سالیان گذشته فرسوده شده است.

وی ادامه داد: پایش و ارزشیابی مداوم خدمات شبکه بهداشتی و درمانی کشور و توانمندسازی مدیران این شبکه نیز از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری با استفاده از منابع جدید اجرا می‌شود.

سیاری گفت: از جمله برنامه‌های جدیدی که در شبکه بهداشتی و درمانی کشور طی سال جاری اجرا می‌شود، تأمین و توزیع مکمل های جدید و داروهای بهداشتی از جمله ویتامین A، آهن و ویتامین D و نیز 50 داروی بهداشتی دیگر در این شبکه سراسری است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: واکسن جدید پنتاوالان که برای پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری هموفیلوس ‌آنفلوانزا به کار می‌رود و تاکنون در شبکه بهداشتی کشور وجود نداشت از امسال به شبکه بهداشتی شامل خانه‌های بهداشتی و مراکز بهداشتی- درمانی وارد می‌شود و در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فارس، واکسن‌های موثر علیه هموفیلوس آنفلوانزای تیپ b از اوایل دهه 1990 برای کودکان زیر 5 سال و بیماران بدون طحال در دنیا در دسترس کودکان است و سازمان بهداشت جهانی، واکسن پنتاوالان را برای مصونیت علیه دیفتیری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت B و هموفیلوس آنفلوانزای تیپ b پیشنهاد کرده است.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...