نسخه چاپی

معاون اجرایی رییس جمهور:

اصلاح قیمت ها تا سال ۹۷ ادامه دارد

شریعتمداری: بر اساس برنامه ریزی های كارشناسی كه انجام دادیم اصلاح قیمت ها به صورت تدریجی و احتمالا تا سال ۹۷ این كار را به سرانجام می رسانیم.

به گزارش نما، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، اظهار داشت: از ابتدای تشکیل دولت تمام تلاش خود را بر این نهادیم تا با انضباط مالی و تنظیم سیاست های پولی مناسب در سیاستگذاری اقتصادی رشد نرخ تورم را مهار نماییم که موفق شدیم.

وی افزود: اکنون که این موفقیت را به دست آورده ایم نیازی به شوک درمانی ندیدیم که اگر شوک درمانی می شد تمام آنچه که به دست آمده را از دست می دادیم و احتمالا هم به رکود عمیق تر و هم به تورم بالاتر دامن زده می شد بنابراین به این نتیجه رسیدیم که افزایش قیمت ها نه یکباره بلکه تدریجی صورت گیرد و در فاصله ای چند ساله باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های کارشناسی که انجام دادیم اصلاح قیمت ها به صورت تدریجی و احتمالا تا سال ۹۷ این کار را به سرانجام می رسانیم.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به پرداخت یارانه در ماه جاری گفت: فعلاً قصد نداریم یارانه کسی را حذف کنیم اگرچه قانون دست ما را باز گذاشته است. لیکن موضوع همچنان در دست بررسی است.

وی با اشاره به جلوگیری از موج افزایش تورم گفت: اصلاً دولت قصد ندارد سرکوب قیمت ها را در پیش گیرد. بلکه می خواهیم با در نظر گرفتن یکسری سیاست های پولی از رشد قیمت ها جلوگیری کنیم.

شریعتمداری افزود: ما در مورد قیمت ها هیچ فشاری به بخش خصوصی نداشتیم ولی با اتحادیه هایشان گفت وگو کرده ایم و اکثرشان پذیرفته اند که در سه ماه اول هدفمندی به افزایش قیمت دست نزنند و با دولت در این زمینه همکاری داشته باشند که حداقل از اثرات روانی افزایش قیمت ها جلوگیری شود.
منبع: پارس

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...