نسخه چاپی

افزایش 1000 واگن مسافری رجا

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه شركت رجا تا سه سال آینده ۱۰۰۰ واگن مسافری به ناوگان باری خود اضافه می‌كند، گفت: واردات واگن‌های دست دوم مشروط به خرید واگن های نو تولید داخل است.

به گزارش نما به نقل از مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ۱۰۰ دستگاه واگن بین شرکت رجا و واگن پارس، گفت: توسعه صنعت ریلی در اولویت ما است و در نظر داریم که در این صنعت توسعه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی نشانگر فضای خوبی است که برای صنعت ریلی به وجود آمده است، افرود: شرکت رجا قصد دارد تا سه سال آینده هزار واگن مسافری به ناوگان خود اضافه کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فضای مناسبی برای توسعه صنعت ریلی ایجاد شده است، بیان کرد: عمده ترین مشکل تمام صنایع ایران کمبود نقدینگی است که ما برای حل این مشکل مقداری از منابع داخلی شرکت راه آهن و مقداری از منابع وجوه اداره شده در اختیار صنعت ریلی می گذاریم.

آخوندی تصریح کرد: این کمک ما به صورت داوطلبانه انجام می گیرد تا به نظام بانکی کمک کنیم اما هرچقدر هم باشد باز هم نمی توانیم جایگزین بانک شویم و انتظار داریم که بانک‌ها اعتبار بیشتری را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای خوبی در صنعت ریلی ایجاد شده است، اظهار داشت: ایده خوبی را برای صنعت ریلی پیش بینی می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص واردات واگن‌های فرسوده از سوی چند شرکت، گفت: ما برای نوسازی واگن تسهیلات می دهیم و به شرکت‌هایی که واگن دست دوم وارد کنند، تسهیلاتی تعلق نمی گیرد و با هزینه خودشان است.

وی همچنین با بیان اینکه به این شرکت‌ها اعلام شده باید به ازای واردات واگن فرسوده واگن نو تولید داخل هم خریداری کنند، اظهارداشت: ما در صورتی مجوز واردات واگن را می دهیم که واگن‌های نو ساخت داخل هم خریداری شود.

در ادامه محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه مجوزهای واردات واگن فرسوده برای دوره های قبل است، گفت: ما جلوی واردات واگن را گرفته ایم.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...