نسخه چاپی

مقامات اسپانيايي مطرح كردند؛

شروط جدید ایران برای فروش نفت به اروپایی ها

عکس خبري -شروط جديد ايران براي فروش نفت به اروپايي ها

وزیران امور خارجه و صنعت اسپانیا از شروط جدید ایران برای فروش نفت به كشورهای اروپایی خبر دادند.

وزیران امور خارجه و صنعت اسپانیا از شروط جدید ایران برای فروش نفت به کشورهای اروپایی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور، "خوزه مانوئل گارسیا مارگالو" وزیر خارجه اسپانیا دیروز پنجشنبه اعلام کرد که ایران شروط جدیدی را برای فروش نفت به کشورهای اروپایی تعیین کرده است.

به نوشته این روزنامه، این شروط جدید به طور کلی بر ضد تحریمهای نفتی است که اتحادیه اروپا آنها را از ماه جولای علیه ایران به اجرا خواهد گذاشت.

ساینس مانیتور در ادامه می نویسد : ایران اعلام کرد که تنها در صورت گرفتن امتیازهای اقتصادی حاضر به فروش نفت به کشورهای اروپایی است، اما وزیر خارجه اسپانیا توضیح چندانی در این رابطه نداد.

اما "خوزه مانوئل سوریا" وزیر صنعت اسپانیا با تایید این خبر مدعی شد: ما جایگزین هایی برای خرید نفت داریم و می توانیم نفت عربستان، عراق و یا روسیه را جایگزین نفت ایران کنیم.



رویترز در این رابطه نوشت : خوزه مانوئل سوریا دیروز پنجشنبه در مصاحبه با تلویزیون اسپانیا با بیان این مطالب از شروط ایران برای فروش نفت به اروپا خبر داد.

رویترز به نقل از این دو وزیر اسپانیایی می نویسد : شروط سه گانه ایران برای ادامه فروش نفت به اروپا عبارتند از گرفتن ضمانتهایی برای دریافت پول، اینکه دیگر تهران به صورت قراردادهای کوتاه مدت نفت به اروپا نمی فروشد و این قراردادها باید سه و یا پنج ساله باشد.

شرط دیگر ایران برای فروش نفت به اروپا نیز این است که کشورهای طرف قرارداد حق لغو این قراردادها را بنا بر شرایط موجود و یا اضطراری ندارند.

به گفته وزیران صنعت و خارجه اسپانیا، این شروط ایران در جلسه ای که روز چهارشنبه در وزارت امور خارجه ایران و در پی احضار شش سفیر اروپایی برگزار شد، به اطلاع نمایندگان اروپا رسیده است.

۱۳۹۰/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...