نسخه چاپی

جزئیات سوء قصد به جان دادستان خرمشهر

رئیس كمیته امنیت مجلس با تاكید بر اینكه سوقصد به دادستان خرمشهر، ترور نبود، جزئیات این سوء قصد را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدرضا محسنی‌ثانی نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی صبح امروز از تحریریه خبرگزاری تسنیم بازدید کرد و با روند تهیه خبر در این خبرگزاری آشنا شد.

وی در جریان این بازدید، با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌وگو نشست که متن کامل آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

محسنی‌ثانی در بخشی از این گفت‌وگو به موضوع سوء قصد به جان دادستان خرمشهر اشاره کرد و ضمن انتقاد از بکار بردن لفظ "ترور" در این باره توسط رسانه‌ها، گفت: در این قبیل از حوادث باید نسبت به استفاده از کلمات بیشتر دقت کرد.

وی با بیان اینکه سوءقصد به دادستان خرمشهر با تفنگ شکاری ساچمه‌ای اتفاق افتاده است، افزود: بیش از 90 درصد از عرب‌های منطقه از این سلاح در اختیار دارند و گاهی در اختلافات بین خود، برای ترساندن طرف مقابل از آن استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امنیت مجلس درباره این حادثه تصریح کرد: یک فرد از پشت شیشه و از دور با تفنگ ساچمه‌ای به سوی وی شلیک کرده تا فقط شیشه را بشکند، در حالی که اگر کسی قصد ترور داشته باشد، از کلت و یا اسلحه کلاشنیکف استفاده می‌کرد لذا فرد ضارب قصد ترور نداشته است.

محسنی‌ثانی ادامه داد: با توجه به اینکه دادستان خرمشهر، عرب و از قوم و قبیله‌های همان مناطق بوده و پیش از این سوء قصد از منزل آقای حافظی رئیس قبیله حافظیه بیرون آمده بود، علت این حادثه احتمالا بیشتر اختلاف قبیله‌ای و یا نارضایتی از صدور حکمی توسط دادستان مطرح است و سازمان یافته و گروهکی نیست، اما در رسانه‌ها با عنوان ترور مطرح شد.

بنابر این گزارش، بامداد روز شنبه - 27 اردیبهشت ماه - علیرضا باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر مورد سوء قصد قرار گرفت. وی در جریان این سوء قصد، از ناحیه سر و گردن مجروح شد.

در جریان این حادثه، تنها یک ساچمه به ناحیه صورت وی اصابت کرده بود که توسط پزشکان خارج و خطر رفع شده است.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...