نسخه چاپی

گسترش نفوذ القاعده در بطن فرانسه

یك پایگاه خبری فرانسوی طی گزارشی از رشد شبكه القاعده در فرانسه خبر داد و اعلام كرد كه اعضای این شبكه با شناسایی نقص‌های موجود در سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی فرانسه و سوءاستفاده از آنها در عمق جامعه فرانسه نفوذ كرده‌اند.

به گزارش نما، پایگاه خبری تحلیلی «آتلانتیکو» طی گزارشی در خصوص گسترش رشد شبکه القاعده در فرانسه به قلم «ساموئل لوران» نوشت: شبکه القاعده در فرانسه از ساختار تقریبا کاملی برخوردار است. در این شبکه افرادی مشغول به فعالیت هستند که عمیقا در جامعه فرانسه پنهان شده‌اند و در واقع غیرقابل رؤیت هستند. البته این پنهان شدن به معنای اختفا نیست و این افراد حتی ممکن است از دوستان، همکاران اداری و یا حتی صمیمی‌ترین دوستان ما باشند که دوست داریم با آنها رفت‌وآمد و معاشرت داشته باشیم. زندگی آنها کاملا عادی به نظر می‌رسد به طوری که هرگز سوءظن و شک کسی را برنمی‌انگیزند.

این افراد که در زیرزمین‌هایی در مناطق دور از دسترس در سومالی آموزش دیده‌اند، هم‌اکنون در بطن جامعه روزانه ما حضور دارند.

آنها که در حیله‌گری، ریاکاری و تقلب استاد هستند، نقصان‌‌های سیستم ما را شناسایی می‌کنند و بی‌آنکه سوءظن کسی را برانگیزند، نیروهای خود را برای نفوذ در آن بخش وارد عمل می‌کنند.

ساموئل لوران در ادامه گزارش خود در آتلانتیکو نوشت: القاعده هم‌اکنون «یک اسب تروجان» در فرانسه است و نقاط کور سرویس‌‌های امنیتی این کشور این امکان را برای آنها فراهم کرده که در اعماق جامعه فرانسه لانه کنند.

آنها با تکه کاغذی که در زیر یک سنگ قرار داده شده و در آن دستور انجام یک حمله داده شده است اقدام به حمله و قتل‌عام یک عده می‌کنند یا حتی فرمان کسی که حتی او را نمی‌شناسند را برای قتل عده‌ای اجرا می‌کنند.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...