نسخه چاپی

میلیاردر سعودی در قاهره به دنبال چیست؟

"ولید بن طلال" میلیاردر سعودی و برادرزاده حاكم عربستان، امروز دوشنبه در سفری چند ساعته به قاهره، با ارتشبد عبد الفتاح سیسی نامزد ریاست‌جمهوری مصر دیدار و گفت وگو كرد؛ دیداری كه پرسش‌های فراوانی را در ذهن ناظران سیاسی و اقتصادی ایجاد كرده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، بن طلال در دیدار خود با سیسی که حدود 45 دقیقه طول کشید، اوضاع منطقه و آینده اقتصادی مصر و فرصت های سرمایه گذاری در این کشور را بررسی کرد.

بن طلال که بعد از دیدار با سیسی قاهره را به مقصد ریاض ترک کرد، به همراه خود چند نفر از معاونانش را با هواپیمای مجلل شخصی اش - مشهور به قصر پرنده- به قاهره برده بود و در بدو ورود به پایتخت مصر و در سالن استقبال از شخصیت های برجسته فرودگاه قاهره، با استقبال برخی از مقامات فرودگاهی این کشور مواجه شد و سپس فرودگاه را برای دیدار با سیسی ترک کرد.

به نوشته پایگاه خبری یوم السابع، برادرزاده پادشاه عربستان، در دیدار با سیسی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نامزد ریاست جمهوری مصر، گفت که سفرهایش به مصر ادامه خواهد داشت.

به گزارش این پایگاه خبری، انتظار می رود که بن طلال در مصر درباره حمایت از سرمایه گذاری و فراهم کردن زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری عربستان در مصر و نیز چگونگی تشویق بسیاری از کارگزاران برای پیشبرد چرخ اقتصاد و طرح های اقتصادی این کشور گفتگو کرده باشد.

بن طلال، رئيس هیات مدیره شرکت "المملکه القابضه" عربستان هفته گذشته برای سومین سال متوالی در صدر فهرست صد شخصیت مهم و تاثیرگذار جهان عرب در سال 2014 در مجله گلف بیزنس (Gulf Business Magazine)، قرار گرفت.

وی شخصیتی است که به فرصت طلبی و "شکار" فرصت های عالی سرمایه گذاری و همسو با رویکردهای تجاری و اقتصادی خود مشهور است و این مساله باعث شده که به شهرت جهانی دست یابد.

دیدار بن طلال با سیسی، آن هم در آستانه برگزاری مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری مصر که طی روزهای آینده در سراسر این کشور برگزار خواهد شد، اما و اگرهای زیادی را در اذهان تحلیلگران درباره حمایت معنادار مقامات عربستانی از سیسی ایجاد کرده است.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...