نسخه چاپی

30هزار مسجد كشور روحانی ندارند

رییس هیات امنای انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه گفت: به گفته مدیران مساجد، امروز 30 هزار مسجد در كشور وجود دارد كه فاقد روحانی هستند.

به گزارش نما به نقل از مرکز خبر حوزه، رییس هیات امنای انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه گفت: به گفته مدیران مساجد، امروز 30 هزار مسجد در کشور وجود دارد که فاقد روحانی هستند.

آیت الله ˈمرتضی مقتداییˈ، عصر دوشنبه در دیدار اعضای انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه با آیت الله ˈجعفر سبحانیˈ، از مراجع تقلید، با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید در سطح کشور گسترش بیشتری یابند، افزود: یکی از بزرگترین مشکلات امروز کمبود روحانی در جامعه، مساجد و مراکز مختلف است؛ این نقص بزرگ باید با افزایش ظرفیت جذب حوزه ها به نحوی جبران شود.

وی با بیان اینکه یکی از مطالب جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بحث توسعه حوزه های علمیه است، تصریح کرد: در دیداری که با معظم له داشتیم، طرح های توسعه ای را ارایه کردیم و رهبری ما را به یافتن منابع مردمی برای مشارکت در توسعه حوزه های علمیه سفارش کردند.

وی افزود: وقتی که طرح جذب حامیان توسعه حوزه های علمیه ارایه شد، خوشبختانه با استقبال غیرقابل تصوری از سوی خیران کشور مواجه شد، حتی برخی از آن ها عنوان می کردند که چرا این انجمن دیر تشکیل شده است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات حوزه های علمیه بحث ظرفیت پذیرش طلاب است، افزود: تعداد کثیری از جوانان علاقمندان به حوزه هر سال در آزمون پذیرش شرکت می کنند و جای افسوس دارد که تعداد زیادی از آن ها به دلیل محدودیت ظرفیت و فضای آموزشی نمی توانند در حوزه حضور یابند.

مقتدایی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات سخت افزاری حوزه ها، مشکل فرسودگی ساختمان بسیاری از مدارس علمیه است؛ فرسودگی و ظرفیت محدود این حوزه ها باعث می شود تا نتوانیم آنطور که باید در خدمت طلاب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خیران حوزه ساز هر سال تقبل می کنند که بخشی طرح های زمین مانده حوزه را به اتمام برسانند؛ آنها مدارسی که نیازمند بازسازی، توسعه و یا ساخت و ساز هستند را به اتمام می رسانند و در کنار این کار، نسبت به جذب مشارکت های دیگر خیران نیز اقدام می کنند.

انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه موسسه ای مردم نهاد است که برای امور خیریه و انفاق برای گسترش و صیانت از اسلام با عاملیت حوزه های علمیه تشکیل شده است.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...