نسخه چاپی

با زد و بند، بدحجابی رفع نمی شود

عکس خبري -با زد و بند، بدحجابي رفع نمي شود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همه دستگاه‌های كشور مقوله عفاف و حجاب را جدی بگیرند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا آيت‌الله واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي در ديدار با خادمان جلسات مذهبي كه ظهر امروز در تالار آيينه حرم مطهر رضوي برگزار شد، ضمن تبريك ايام ميلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ذكر،‌ نام و ياد اهل بيت(ع) دل‌ها را روشن مي‌كند.

وي افزود: امروز بهترين و بزرگترين خدمت به جامعه بشري و اسلامي تقويت پايه‌هاي ديني و اسلام انقلابي با حضور همه اقشار جامعه اعم از هنرمند، نويسنده، متفكر و نخبگان برای تقويت ايمان جوانان و نوجوانان است.

توليت آستان قدس رضوي تصريح كرد: ضرورت دارد اهل ايمان در ايمان و باورهاي ديني خود عميق شوند و بايستي در عرصه عمل و نه فقط در فضاي ذهن، پايبندي خود را نسبت به اسلام نشان دهند.

وي متذكر شد: بايد با هنرمان در قالب هيات مذهبي ايمان و قدرت فكري جامعه ديني را تقويت نماييم و بايد يك تحول فرهنگي به وجود آوريم چرا كه مهمترين برجستگي حضرت زهرا(س) همين بود.

وي افزود: ام ابيها (س) با کمک فکر و اندیشه نقش بسيار اساسي در تقويت پايه‌هاي دين رسول خدا(ص) در سطح جامعه داشتند.

واعظ طبسي در بخش ديگر اين ديدار به بيداري اسلامي در منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: امروز بيداري اسلامي در منطقه متاثر از انقلاب اسلامي ما شكل گرفته است و هنوز برخي از كساني كه سخن از اعتقاد به پايه‌هاي نظام مي‌زنند تحليل‌شان از اين حركت بزرگ، انحرافي است و بايد آن را در پايه‌هاي اعتقادي افراد جستجو نمود.

وي تاكيد كرد: بيداري اسلامي يك جريان اسلامي است كه در مقابل همه حركت‌هاي سياسي، سرمايه‌گذاري و اطلاعاتی غرب ايستاده است.

وي خاطر نشان كرد: هوشمندي جامعه امروز قابل تقدير است و خطري كه از طرف نظام سلطه كشورمان را تهديد مي‌كند جز با تقويت جوانان و نوجوانان عملي نيست.

نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي افزود: امروز در اثر كار فرهنگي قابل قبول و متاثر از تدابير حكيمانه رهبر معظم انقلاب، حركت فرهنگي به سمت و سويي است كه قدرت‌هاي بيگانه در برابر اين منطق و اصول كاملا منفعل هستند؛ از چنين تدبير حكيمانه ای ،مردم، مديران و مجموعه‌هاي فرهنگي بايد استفاده كنند.

وي در ادامه گفت: بايد در كنار تقويت ايمان دل‌ها را به چراغ اميد روشن‌تر كنيم و نباید با اختلاف و گفتار انحرافي دل مردم را خالي كنيم؛ البته به مردم دروغ هم نگوييم ،آنها را در جريان واقعيات قرار دهيم و انگيزه حركت مردم به سمت رسيدن به قله‌هاي كمال را سرعت بخشيم.

توليت آستان قدس رضوي تاكيد كرد: امروز نشان داديم كه اسلام و فرهنگ اسلامي مي‌تواند دل‌هاي جوانان جامعه را تسخير كند چرا كه اين انقلابي است كه در اروپا و قلب آمريكا تاثير گذاشته است و در سوئد، نروژ و هلند با توجه به فعاليت شديد جريان صهيونيستي جوانان گرايش بيشتري به اسلام داشته اند.

واعظ طبسي گفت: با تقويت ايمان ،پايه‌هاي فكري جامعه واميد بخشيدن به دل‌ها مي‌توان انقلاب اسلامي را به انقلاب مهدي موعود متصل نمود.

وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به مقوله عفاف و حجاب اظهار داشت: كساني كه در بين خواهران ما عفاف و حجاب را رعايت نمي‌كنند نبايد متصور شد كه آنها از دين بيگانه هستند چرا كه اينها فقط شناخت غلطي از دين دارند و مي‌پندارند كه همين مقدار محبتي كه نسبت به دين دارند كافي است.

وي متذكر شد: رعايت نكردن عفاف و حجاب بنيان خانواده را تخريب مي‌كند، جوان و نوجوان را به تباهي مي‌كشاند و در تضعيف پايه‌هاي اعتقادي جوانان اثر منفي مي‌گذارد.

وي با تاكيد بر اينكه رعايت كردن حجاب اسلامي را جدي بگيريد،‌ گفت: دولت محترم، برنامه‌ريزان، سياست‌گذاران، نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي امر به معروف اين مساله را جدي بگيرند چرا كه عده‌اي دچار غفلتند و متوجه نيستند چه حركتي را در جهت خواسته‌هاي دشمن ايفا مي‌كنند.

توليت آستان قدس رضوي خاطر نشان كرد: راهكار مقابله با عفاف و حجاب را رهبر معظم انقلاب چند سال قبل از بحث تهاجم فرهنگي فرمودند.

وي ادامه داد: براي مقابله با بد‌حجابي توهين، اخم كردن، و زد و بند نمي‌خواهد اگر ما تذكر و يادآوري داشته باشيم خواهيم ديد چه آثار مفيدي را در اين خصوص خواهد داشت.

۱۳۹۱/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...