نسخه چاپی

اعتراف رژیم‌صهیونیستی به قدرت حزب الله

«عاموس گیلعاد» معاون وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه ضمن متهم كردن ایران به تلاش برای ساخت بمب اتم، گفت اسرائیل در آینده با طوفان روبرو خواهد شد. وی همچنین گفت تل‌آویو نتوانسته از تقویت توان موشكی حزب‌الله لبنان جلوگیری كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «عاموس گیلعاد» مدیر بخش امور سیاسی و نظامی وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه اذعان کرد که تل‌آویو نتوانسته از تجهیز حزب‌الله به توان بالای موشکی جلوگیری کند. وی همچنین گفت برآوردهای امنیتی نشان می‌دهد که اسرائیل در آینده شاهد یک «طوفان» خواهد بود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، گیلعاد که در یک نشست امنیتی در تل‌آویو صحبت می‌کرد، در مورد ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از آینده، گفت: «امروز، روز بسیار مطبوعی است. اما ابرها و طوفان‌هایی در راه است. مردم این را تا زمانی که از راه نرسیده، باور نمی‌کنند.»

وی در ادامه برنامه هسته‌ای ایران را بزرگترین تهدید برای اسرائیل خواند و مدعی شد که تهران تلاش می‌کند تا به توانی دست یابد که هرگاه اراده کرد، امکان ساخت بمب اتم را داشته باشد.

گیلعاد با بیان اینکه تهران حزب‌الله لبنان را تقویت کرده و این گروه اکنون ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد، گفت: «این دیگر به یک تهدید نظامی تبدیل شده و نه یک تهدید تروریستی... (اسرائیل) نتوانسته از تقویت (توان موشکی) حزب‌الله جلوگیری کند.»

وی سپس به موضوع درگیری‌ها در سوریه و تقویت گروه‌های تروریستی در این کشور پرداخت و گفت اکنون دو گروه فعال وابسته به القاعده «بدون هیچ محدودیتی» در سوریه فعالیت می‌کنند. به گفته گیلعاد، در حال حاضر ۱۵۰۰ تبعه اروپایی عضو این گروه‌ها هستند و «دیر یا زود، آن‌ها حملات تروریستی تکان‌دهنده‌ای را در اروپا یا اسرائیل ترتیب می‌دهند.»

او همچنین با اشاره به حضور القاعده در سوریه و لبنان، مدعی شد این گروه‌ها تاکنون تلاش‌هایی را برای حمله به اسرائیل انجام داده‌اند، اما در این امر موفق نبوده‌اند.

وی در پایان بار دیگر به موضوع برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت اسرائیل اکنون قادر است به تهدیدات پاسخ بگوید، اما در صورت دستیابی تهران به بمب اتم و آغاز رقابت تسلیحاتی میان کشورهای عرب، خاورمیانه به یک «جهنم» تبدیل می‌شود.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...