نسخه چاپی

برنامه‌های روحانی درسفر به چین

رئیس‌جمهور با تاكید بر اینكه روابط با چین برای ایران اهمیت دارد، گفت كه در سفر خود به این كشور، علاوه بر شركت در اجلاس سیكا، دیدارهایی نیز برای تحكیم روابط دو كشور انجام خواهد شد.

حسن روحانی صبح امروز (سه‌شنبه) پیش از عزیمت به چین، در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: به منظور شرکت در اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) که در شهر شانگهای برگزار می‌شود، سفری دو روزه به چین خواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه "به دعوت رئیس‌جمهور محترم چین به این سفر خواهم رفت"، اظهار کرد: بعد از شرکت در اجلاس سیکا در روز پنجشنبه سفر دوجانبه‌ای نیز به منظور تقویت روابط دوجانبه برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت این سفر، گفت: در این سفر، هم شرکت در اجلاس اهمیت دارد چراکه روز‌به‌روز جایگاه کنفرانس‌های قاره‌ای و منطقه‌ای از نظر سازمان ملل و جامعه جهانی و نیز تأثیر بر صلح، ثبات و تجارت منطقه افزایش می‌یابد و هم روابط ما با کشور چین اهمیت دارد.

روحانی با اشاره به اینکه "سال‌هاست روابط تجاری و اقتصادی ما به سمت شرق است"، تاکید کرد: در شرق، کشورهایی از جمله ژاپن، چین و هند برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند و ما با همه این کشورها روابط گسترده‌ای در بخش‌های تجاری، انرژی، صنایع، علمی و تکنولوژی داریم.

وی با بیان اینکه "در همه زمینه‌ها روابط ما با چین خوب است"، اظهار کرد: این روابط باید رو به گسترش باشد، چراکه چین از کشورهای عضو 1+5 است و در مذاکرات هسته‌ای با هم مذاکره می‌کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: در اجلاس سیکا 22 کشور شرکت می‌کنند و در این سفر ملاقات‌های جانبی با سران برخی از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس نیز خواهیم داشت.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...