نسخه چاپی

خسارت آبگرفتگی مترو شامل بیمه نمی‌شود

عکس خبري -خسارت آبگرفتگي مترو شامل بيمه نمي‌شود

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: بیمه مترو شامل وقوع سیلاب است نه آب‌گرفتگی و خسارت‌های وارده به آن پنج برابر میزان اعلام شده از سوی مسئولان شهرداری است.

محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش ها، بیمه مترو شامل خسارت به افراد و وقوع حوادث برای مسافران و پرسنل مترو و حوادثی از این قبیل است، ولی در مورد حادثه اخیر مترو ، آب‌گرفتگی بوده نه سیل و به طور قانونی شامل بیمه نمی‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی با تحقیقات انجام شده حجم سیل برگردان کانال آب 70 مترمکعب در هر ثانیه است در حالی که در روز وقوع آب‌گرفتگی مترو حجم آب 37 مترمکعب در ثانیه بوده، یعنی میزان آب داخل کانال از حجم کانال‌ها بیشتر نبوده تا سیلی رخ داده باشد.

محمودی افزود: یکی از دلایل وقوع آب‌گرفتگی مترو لایروبی‌نشدن کانال و شکسته‌شدن دیوار و وارد شدن آب به داخل ایستگاه مترو بوده است.

معاون عمرانی استانداری تهران در پاسخ به دلیل اختلاف پنج برابری میزان خسارت اعلام شده استانداری و شهرداری گفت: برآورد صورت گرفته از سوی استانداری همه‌جانبه بوده و علاوه بر در نظر گرفتن خسارت وارد شده به تأسیسات مترو هزینه 14 روز تعطیلی خط 4 و از دست رفتن روزانه 800 هزار نفر که با این خط جابجا می‌شدند، انتقال ساکنان اطراف مترو به هتل، آلودگی ایجاد شده توسط خودروهای به کار گرفته برای جبران این تعطیلی، هزینه صدها کامیون و ماشین‌آلات سنگین، پمپ‌های آبفا و هزینه تعمیر و نگهداری آنها و حتی خسارت جانبی دیگر هم محاسبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل گزارشات و تحویل آن به استاندار مراتب در اختیار وزارت کشور قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۱/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...