نسخه چاپی

رایس: تهران بمب اتم می سازد

وزیر خارجه پیشین آمریكا روز دوشنبه با متهم كردن تهران به تلاش برای ساخت بمب اتم، گفت ایران برای تغییر موازنه قوا در خاورمیانه تلاش می‌كند.

وزیر خارجه پیشین آمریکا روز دوشنبه با متهم کردن تهران به تلاش برای ساخت بمب اتم، گفت ایران برای تغییر موازنه قوا در خاورمیانه تلاش می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه «پست اند کوریر»، «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا روز دوشنبه بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتم متهم کرد و گفت تهران می‌خواهد موازنه خاورمیانه را تغییر دهد.

وی که در نشست انتخاباتی ستاد سناتور «لیندزی گراهام» صحبت می‌کرد، در در نطق 45 دقیقه‌ای خود، از سیاست خارجی دولت «باراک اوباما» انتقاد کرد و گفت رئیس‌جمهور آمریکا باید قاطعانه‌تر با مسائل جهانی برخورد کند.

رایس همچنین نسبت به اثرگذاری توافق موقت ایران و گروه 1+5 و همچنین موفقیت مذاکرات هسته‌ای غرب با تهران، ابراز تردید جدی کرد.

او به اوضاع اوکراین نیز پرداخت و روسیه را قدرتی بزرگ خواند که رفتار نامناسبی دارد. وی در مورد رئیس‌جمهور روسیه گفت: «من اوقات زیادی را «ولادیمیر پوتین» گذرانده‌ام. «ولادیمیر پوتین» شخصی است که عاشق ارعاب و تهدید کردن است. او تا هرکجا که به وی اجازه دهیم، پیش می‌رود.»

در ادامه گراهام که زمانی از حامیان اصلی رایس در سمت وزارت خارجه بود، اظهارات وی در مورد توافق هسته‌ای با ایران را تائید کرد و گفت این مسئله‌ای است که «شب‌ها از فکرش، خوابم نمی‌برد.»

وی در مورد «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که مسئولیت پرونده هسته‌ای ایران را بر عهده دارد، گفت: کری مرد خوبی است، اما من حتی نمی‌گذارم او برایم یک اتومبیل بخرد. او مذاکره‌کننده افتضاحی است.»

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...