نسخه چاپی

برخورد زننده ماموران سعودی با دانشجویان ایرانی

نتیجه بازگشت اعتبار به پاسپورت ایرانی!

دانشجویان ایرانی در فرودگاه جده عربستان به طرز بی سابقه ای مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند بطوری كه سعودی ها تعدادی از دانشجویان را برای بازرسی لخت كردند!

به گزارش نما، ناصر خدرنژاد معاون حج سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با تسنیم، در توجیه این حادثه اظهار داشت: اینگونه که چند تن از دانشجویان را بازرسی بدنی به عمل آورده باشند نبوده است بلکه تنها به یک نفر از نظر مواد مخدر مشکوک شدند و از وی بازرسی بدنی به عمل آوردند.

وی اضافه کرد: این از مقررات فرودگاه‌هاست که اگر به فردی از نظر مواد مخدر مشکوک شوند بازرسی بدنی به عمل می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مأموران سعودی فرودگاه جده شب گذشته به بهانه‌ای واهی اقدام به تفتیش بدنی نامتعارف تعدادی از دانشجویان ایرانی کاروان‌های عمره دانشگاهیان کردند.

برپایه این گزارش مأموران امنیتی عربستان در فرودگاه جده شب گذشته به منظور بازرسی بدنی، در مواجهه با تعدادی از دانشجویان ایرانی کاروان‌های عمره دانشجویی اقدام به تفتیش بدنی نامتعارف و هتک شخصیت آنان کردند.

بنابر اظهارات شاهدان عینی، "برخورد زننده" مأموران سعودی فرودگاه جده با دانشجویان ایرانی و معطلی 6 ساعته این کاروان دانشجویی در این فرودگاه توجه برخی از زائران را به خود معطوف کرد.

مأموران فرودگاه جده از تمامی دانشجویان حاضر در این کاروان دانشجویی انگشت‌نگاری و از چشمان آن‌ها نیز مردمک‌نگاری کرده‌اند و همچنین تعدادی از دانشجویان را به صورت موقت بازداشت و گذرنامه آنها را ضبط کردند و پس از مدتی گذرنامه‌های آنها را به حالتی تحقیرآمیز به سمت دانشجویان پرتاب کردند.

کاروان مذکور از استان فارس عازم عربستان شده و جزو آخرین کاروان‌های عمره دانشگاهیان به حساب می‌آمده است.

معطل کردن کاروان‌های ایرانی در فرودگاه‌های عربستان به امری معمول و متداول تبدیل شده است.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...