نسخه چاپی

ورود آقازاده ها در نفت موجب فساد شده

نماینده بروجرد در مجلس با انتقاد از حاشیه امن یقه سفیدها در مباحث كلان اقتصادی، گفت: ورود عده‌ای آقازاده در قراردادهای نفتی باعث ایجاد فساد شده است، قراردادهای نفتی ملك طلق یا شادباش كسی نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت، در اخطاری قانونی اظهار داشت: ما یک سوال از وزیر دادگستری مطرح کردیم که با وجود اعلام وصول در صحن علنی، اما تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی افزود: این سوال درباره نقش یقه سفید‌ها در مباحث کلان اقتصادی است یعنی افرادی که همواره از رسیدگی قضایی به پرونده‌هایشان مصون مانده‌اند.

وی افزود: وزیر دادگستری به کمیسیون مربوطه آمد و به سوال پاسخ داد اما نمایندگان قانع نشدند و سوال ملی اعلام شد و برای رسیدگی به صحن علنی موکول شد، اگر قرار بود وزیر دادگستری بگوید که این پرسش به او ارتباطی ندارد، باید پیش از حضور در جلسه کمیسیون، این موضوع را اعلام می‌کرد.

بیرانوند با بیان اینکه ما که قرار نیست نام این افراد را در صحن علنی اعلام کنیم، گفت: ما می‌خواستیم بگوییم که فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب که وظایف قوای سه‌گانه را مشخص کرده است، باید اجرایی شود، دارایی‌های مردم در بانک‌ها نزد این یقه سفیدها است، همین الان یک میلیون جوان در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند ولی ما پول نداریم که به آنها وام ازدواج دهیم، ورود عده‌ای آقازاده در قراردادهای نفتی باعث ایجاد فساد شده است، مگر قراردادهای نفتی ملک طلق یا شادباش کسی است؟!

بیروانوند در بخش دیگری از سخنئانش خاطرنشان کرد: اگر از روز اول به این قضایا رسیدگی می‌شد، هر روز شاهد بزرگ شدن فساد این افراد نبودیم، این افراد اعتماد عمومی را سلب می‌کنند و این مفسیدن اقتصادی دل مسئولان را خالی و کاری می‌کنند که مسئولان به دشمنان امتیاز دهند.

بیرانوند تاکید کرد: کمک کنید فقرای ما زیر پای یقه سفیدهای مفسد اقتصادی که همواره جای امنی دارند، له نشوند؛ مفسدین اقتصادی برای اینکه حاشیه امنی داشته باشند، خودشان را در مناصب جای می‌دهند.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار بیرانوند گفت: همه ما و از جمله مجلس باید نسبت به این موضوع حساس باشیم و آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: دردمندی شما درست است، هم‌اکنون در قوه قضائیه این موضوع رسیدگی می‌شود و برای برخی از مفاسد اقتصادی حتی حکم صادر شده است و قاضی سراج اقدامات لازم را انجام داده است.

لاریجانی تاکید کرد: برخی از این مفسدین اقتصادی به اعدام محکوم شده‌اند و ما در حال پیگیری موضوع هستیم.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...