نسخه چاپی

مجلس‎اختیارات‎رئیس‌جمهوررامی‎گیرد؟

ثروتی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام برای آنكه در تدوین برنامه پنجم خللی وارد نشود، این طرح را تا پایان اجرای برنامه چهارم از برنامه پنجم خارج كرد. قرار بر این بود كه دولت در برنامه پنجم طرح خود در این زمینه را ارائه كند كه این اتفاق نیفتاد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح اصلاح نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی که بر اساس آن عزل رئیس کل بانک مرکزی تنها با نظر رئیس جمهور نخواهد بود، به کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.


به گزارش تسنیم، موسی الرضا ثروتی ، با بیان اینکه طرح اصلاح شیوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی، از جمله مواردی بود که در تدوین برنامه پنجم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در آن زمان مجلس پیشنهاد داد که نصب رئیس کل بانک مرکزی تحت نظر رئیس جمهور باشد ولی عزل آن با موافقت سران سه قوه، معاونین سه قوه، دادستان کل کشور و وزیر اقتصاد و دارایی صورت گیرد.

وی افزود: آقای احمدی نژاد اجازه نداد این طرح به تصویب برسد. مقام معظم رهبری نیز بررسی این موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپردند. استدلال آقای احمدی نژاد این بود که نمی توان با تصویب این طرح کشور را اداره کرد.

ثروتی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام برای آنکه در تدوین برنامه پنجم خللی وارد نشود، این طرح را تا پایان اجرای برنامه چهارم از برنامه پنجم خارج کرد. قرار بر این بود که دولت در برنامه پنجم طرح خود در این زمینه را ارائه کند که این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: از آنجا که مجمع تشخیص طبق دستور رهبری بایستی در این خصوص نظر خود را اعلام کند، در حال حاضر این طرح در کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این طرح به تصویب برسد، در انتخاب رئیس کل بانک مرکزی، سه قوه نیز مشارکت خواهند داشت و لذا از انحصاری شدن نظام پولی کشور جلوگیری می شود.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...