نسخه چاپی

سونامی نمك در مسیر پایتخت

عضو فراكسیون محیط زیست مجلس از یك رقمی شدن درصد آب باقی مانده دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: چنانچه روند خشك شدن دریاچه ارومیه به شكل كنونی ادامه یابد، بدون شك طی دوسال آینده سونامی نمك به تهران می‌رسد.

کمال‌الدین پیرمؤذن ضمن ابراز تأسف از یک رقمی شدن درصد آب باقی‌مانده در دریاچه ارومیه، اظهار داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده بیش از 90درصد دریاچه ارومیه خشک و به نمکزار تبدیل شده است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند خشک شدن دریاچه ارومیه کماکان ادامه دارد، افزود: تبعات منفی خشک شدن این تالاب بدون شک طی یک سال آینده تبریز را در بر‌می‌گیرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی با ادامه‌دار بودن این روند سونامی نمک در کنار سایر آلایندگی‌های هوا (آلایندگی ناشی از تردد خودروها و واحدهای صنعتی) طی دو سال آینده تهران را در بر می‌گیرد.

وی ابراز داشت: بر اساس تحقیقات کارشناسان هم‌اکنون بیش از 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده است، البته دولت اقداماتی را برای جلوگیری از ادامه‌دار بودن این روند انجام داده است که امید است اقدامات از شتاب لازم برخوردار باشد تا نوش دارو بعد از مرگ دریاچه ارومیه نباشد.

پیرمؤذن با بیان اینکه در سال‌های آینده خاک شوره‌زار با وزش باد تمام کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ابراز داشت: هم ‌اکنون گرد و غبارهای نمکی به محصولات کشاورزی ارومیه و توابع اطراف آن آسیب وارد کرده است.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...