نسخه چاپی

تاثیر هدفمندی بر جریمه‌های رانندگی

رئیس پلیس كشور در مورد افزایش نرخ جریمه ها با رشد تورم گفت: هر سه سال یكبار باید جریمه ها متناسب با نرخ تورم افزایش یابد اما به نظر می رسد دولت به دلیل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ای موضوع را به بعد موكول كرده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: می دانید که خودروسازان با شرایط تحریم روبرو هستند اما بر اساس قانون استاندارد خودروها باید به استاندارد یورو 4 می رسیدند اما از برنامه عقب هستیم.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در مورد افزایش سرعت خودروها در کشور پرسیده بود گفت: سرعت مهمترین عامل تصادفات است و گاه می بینیم یک کیلومتر کاهش سرعت چه میزان تلفات را کاهش می دهد. میانگین خودروهای کشور ایمنی ندارند و میزان تلفات ناایمن 10 برابر خودروهای ایمن موجود در کشور است.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: اگر یک تا دو درصد خودروهای کشور ایمن است نمی توانیم نسبت به 98 درصد دیگر بی توجه باشیم و سرعت را افزایش دهیم. در حال حاضر افزایش سرعت در جاده های کشور مطرح نیست.

خبرنگاری از وی در مورد افزایش نرخ جریمه ها پرسید که وی در پاسخ گفت: براساس قانون هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم جریمه ها باید افزایش یابد که در حال حاضر به نظر می رسد دولت با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها سعی می کند این موضوع را چند ماه دیگر اجرا کند.

احمدی مقدم در مورد اینکه میزان تورم چقدر است و جریمه ها چقدر افزایش می یابد گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی میزان تورم در سه سال اخیر دو برابر شده است اما هرچه در کمیسیون های دولت تصویب شود آن را اجرا می کنیم.

در پایان خبرنگاری از احمدی مقدم پرسید چرا پلیس زورش فقط به مردم می رسد که وی در پاسخ گفت: واقعاً از مردم عذرخواهی می کنیم و زورمان به آنها می رسد. واقعیت این است که زور برخی ها مانند خودروسازان بیشتر است.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...