نسخه چاپی

كنایه شیطنت آمیز سایت آمریكایی به تیم ملی ایران

هریسون استارك، نویسنده و وبلاگ نویس وب سایت خبری اسلیت هدف از نگارش مقاله اخیر خود را با انتخاب تصویر اول این مطلب روشن كرده و در تلاش است با درج تصویری از معدود هواداران گروهك تروریستی منافقین روی سكوهای یك استادیوم، به خواننده این را منتقل كند كه فوتبال سیاسی است و جام جهانی نیز میدانی تمام سیاسی خواهد بود.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر آمریکا در جام جهانی سوژه این مقاله است و نویسنده عنوان می کند شیطان بزرگ از فوتبال ایران شکست خورده و امروز یک بازیکن آمریکایی در ترکیب ایران خواهد درخشید.

یک آمریکایی در تیم ملی ایران

متن منتشر شده از سوی وب سایت اسلیت به شرح زیر است که بدون کم و کاست ارائه می شود:

کمتر از یک ماه به آغاز جام جهانی باقی مانده و در راستای معرفی 32 تیم حاضر در آن، این بار به ایران می‌رسیم. فوتبال نقش بسیار مهمی در معاملات و معادلات فرهنگی و سیاسی دارد. اگر باور ندارید این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید برای مردم یک کشور شکست خوردن آمریکا و حضور در جام جهانی تا چه حد اهمیت دارد: ایران.

هنگامی که کره شمالی راهی جام جهانی شد برخی بر این باور بودند که محور شرارت راهی تورنمنت جهانی شده است. خوشبختانه ایران نیز جای خالی در این محور را پر کرده است. البته کره شمالی به واسطه رهبر خود وجهه چندان درخشان و محبوبی در جهان ندارد اما ایران حضوری پررنگ تر در جام جهانی داشته و دارد، در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد سخنرانی درباره محو شدن اسرائیل از روی نقشه منتشر شد و خشم بسیاری را در غرب برانگیخت. فوتبال ایران در جام جهانی 1998 خوش درخشید و شکست خوردن آمریکا برابر ایران فقط یک نتیجه ساده در فوتبال نبود.

یک آمریکایی در تیم ملی ایران

فوتبال و سیاست ارتباط بسیار قوی در ایران با یکدیگر دارند. دولت رابطه بسیار نزدیکی با فوتبال دارد. به عنوان مثال احمدی نژاد یکی از هواداران دنیای فوتبال بود و همیشه با آن ارتباط داشت. وقتی ایران از عربستان شکست خورد، علی دایی از کارش برکنار شد؛ اما کسانی که آن ماجرا را دنبال کرده اند، به خوبی به یاد می آورند که چه حواشی سیاسی حول برکناری دایی وجود داشت و سیاسیون ایران تا چه حد مراقب افکار عمومی بودند.

به هر حال فوتبال بنابر شرایط محیطی در ایران فراز و نشیب دارد. البته این خیلی مهم است که چه اندیشه ای در دولت حاکم باشد و ورزش تا چه حد فرصت پیشرفت داشته باشد.

اکنون تیم ملی ایران به مربیگری کی‌روش در آستانه ورود به میدان بزرگی به نام جام جهانی است، مربی پرتغالی علاقه دارد ناکامی خود دز تیم کشورش را با ایران جبران کند اما فوتبال ایران به اندازه میانگین یک بازی دوستانه مفید در یک سال دارد و امکانات بین المللی برای این تیم جهت درخشش در جام جهانی کافی نیست.

یک آمریکایی در تیم ملی ایران

ماجرای تحریم‌های اخیر علیه ایران را نیز نباید فراموش کنیم، تحریم هایی که باعث شد فدراسیون ایران برای انتخاب یک حریف تدارکاتی با مشکل جدی مواجه شود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی بازیکنان دورگه بسیاری را به تیم ملی دعوت کرده و یکی از این بازیکنان، استیون بیت آشور بازیکن آمریکایی از منطقه سن خوزه است.

ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین هم‌گروه است و بازی های سختی در پیش دارد. بیت آشور که متولد آمریکا است می تواند مشکلات ایران در هنگام مهار حملات حریف را تا حدود زیادی مرتفع کند.
منبع: مشرق

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...