نسخه چاپی

سایپا با چینی‌ها توافق‌نامه همكاری امضا كرد

توافق‌نامه همكاری بین دو گروه سایپا و چانگان با موضوع سرمایه گذاری مشترك، انتقال دانش فنی و تولید مشترك خودرو، صبح امروز سه شنبه امضا و مبادله شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در مراسم امضای این توافق‌نامه، غلامرضا شافعی، معاون وزیر صنعت و تجارت با استقبال از سرمایه‌گذاری مشترک اظهار کرد: ایران در منطقه جغرافیایی وسیعی با جمعیتی حدود 350 میلیون نفر واقع شده که دارای بازار بزرگی است و در عین حال بجز ایران در سایر کشورهای منطقه، خودروساز قابل توجهی وجود ندارد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در 10 سال آینده سالانه سه میلیون خودرو با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور تولید و یک میلیون دستگاه آن، صادر خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به همکاری‌های موجود بین ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی در زمینه خودروسازی تصریح کرد: ترجیح ما این است که با شرکت‌هایی همکاری کنیم که به سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و تکنولوژی به ایران اهتمام داشته باشند.

شافعی همچنین گفت: در سالهای اخیر، همکاری ایران و چین به‌ویژه در صنعت خودرو رشد قابل توجهی داشته است.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل گروه چانگان نیز با ابراز خرسندی از حمایت های ایدرو اظهار کرد: تیم مشترکی متشکل از کارشناسان دو گروه سایپا و چانگان تشکیل خواهد شد و نحوه سرمایه گذاری در ایران و توسعه همکاریهای دو شرکت در آینده را بررسی خواهند کرد.

لی امضای این قرارداد را نشانه آینده‌ای خوب برای همکاریها ذکر کرد و افزود: گروه چانگان با بیش از 60 میلیارد دلار فروش در سال گذشته یکی از برترین خودروسازان چین بوده و سایپا نیز شرکت بزرگی است که از حمایت ایدرو برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری سایپا و چانگان در سطح بالایی قرار دارد و مایل هستیم همکاری های مشترک خوبی را در بازار خودروی ایران شکل دهیم.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...