نسخه چاپی

گزارش ‎فردوسی‌پور از تیم‌ملی‌ در ورلدساكر

عادل فردوسی‌پور در گزارشی برای مجله "ورلد ساكر" به بررسی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل پرداخته است.

مجله "ورلدساک" در گزارشی به قلم عادل فردوسی‌پور به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخته‌ است که در زیر می‌خوانیم:

- لمس حقیقت

به گزارش ایسنا، کی‌روش امیدوار است ایران در جام جهانی 2014 تیمی سخت برای شکست دادن باشد.

تقریبا یک سال از پیروزی ایران برابر کره جنوبی در اولسان و صعود خاطره انگیز ایران به جام جهانی 2014 برزیل می گذرد. پس از این دیدار شور و شوق عظیمی در خیابان‌های ایران به وقوع پیوست و باعث شد مردم ایران پس از هشت سال طعم صعود به جام جهانی را بچشد. این خوشحالی با انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران تقارن زمانی پیدا کرد و باعث شد خوشحالی مردم ایران دو چندان شود. اما خوشحالی مردم ایران خیلی به طول نکشید. تحریم‌های اقتصادی و مذاکرات در ژنو و وین درباره برنامه هسته‌ای ایران باعث شد تا فوتبال نیز تحت تاثیر قرار گیرد. تمام برنامه‌های تمرینی ایران در خارج از کشور لغو شد و هیچ کشور بزرگی در رده ملی تمایلی به بازی دوستانه با تیم ملی ایران نداشت که خیلی از آن به خاطر ترس تحریم‌های سیاسی بود.

ایران پس از 119 روز از بازی با کره جنوبی نتوانست یک دیدار دوستانه برگزار کند اما کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران فدراسیون فوتبال ایران را قانع کرد تا لیگ داخلی ایران را زودتر تمام کند تا زمان بیشتری برای آمادگی برای جام جهانی 2014 برزیل داشته باشد.

چشم انداز تقابل با لیونل مسی، سرخیو آگرو و ادین ژکو برای هر دفاعی کابوس محسوب می‌شود. البته نمایش دفاعی خوب ایران در انتخابی جام جهانی امیدها را زیاد می‌کند. نگرانی اصلی کی‌روش کمبود خلاقیت در خط ها‌فبک و وابستگی بیش از حد رضا قوچان نژاد محسوب می‌شود. البته اشکان دژاگه توانسته در تیم فولام عملکرد خوبی داشته باشد، اما مصدومیت باعث شد نتواند به طور کامل به میدان برود.

انتظارات از تیم ملی ایران برای جام جهانی 2014 برزیل نسبت به جام جهانی 2006 واقع بینانه‌تر است. در سال 2006 انتظارات زیادی از تیم ایران وجود داشت که بتوانند از گروهش به مرحله بعد صعود کند، اما ایران در آن رقابت‌ها عملکرد ضعیفی داشت و باعث شد کاپیتان با سابقه ، سرمربی و حتی رییس فدراسیون ایران برکنار شود.

کی‌روش بر خلاف سال 2006 اعلام کرده که تیمش نمی‌تواند دردسر زیادی برای تیم‌های همگروه خود ایجاد کند. با حضور سرمربی با تجربه و بزرگی همچون کارلوس کی‌روش هواداران فوتبال در ایران امیدوار هستند ایران این بار در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد.

** سرمربی:

* کارلوس کی‌روش (پرتغال)

سن : 61 سال

- چطور سرمربی ایران شد؟

پس از ناکامی ایران رسیدن به جام جهانی 2010 و عملکرد نه چندان خوب پرتغال در جام جهانی ، ایران به دنبال سرمربی بزرگی بود. به همین خاطر توانست کارلوس کی‌روش را با قراردادی دو و نیم ساله جانشین افشین قطبی کند.

- افتخارات گذشته:

کارلوس کی‌روش توانست تیم زیر 20 سال پرتغال را دو بار به قهرمانی جهان برساند و همچنین آفریقای جنوبی را به جام جهانی 2002 رساند. او در اسپورتینگ لیسبون توانست جام حذفی این کشور را فتح کند و در کنار سرآلکس فرگوسن سه قهرمانی در لیگ برتر، یک جام حذفی و یک جام اتحادیه و یک لیگ قهرمانان اروپا را به کارنامه خود اضافه کرد.

- ناکامی‌های گذشته:

اولین حضور او در تیم ملی پرتغال با ناکامی در رسیدن به یورو 92 و جام جهانی 94 همراه بود. بزرگ‌ترین ناکامی کی‌روش در رئال مادرید رقم خورد؛ جایی که او نتوانسته ستاره‌های تیمش بهترین استفاده را کنند.

- افتخارات به عنوان بازیکن:

محدود. او تنها چند سال برای تیمی در موزامبیک، محل تولدش بازی کرد.

- تجربه جام جهانی:

کارلوس کی‌روش در جام جهانی 2010 ، سرمربی پرتغال در جام جهانی بود که در مرحله یک هشتم نهایی با شکست برابر اسپانیا حذف شدند.

- رابطه با رسانه‌ها :

کی‌روش شخصیت کاریزماتیکی نیست.

- رابطه با مردم:

رابطه‌ای که او با مردم و افراد کنار تیم دارد کاملا حرفه‌ای است، اما واکنش او به سرمربی کره جنوبی در دیدار ایران با نماینده آسیا در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل جایگاه او را در قلب مردم ایران نهادینه کرد.

- شیوه مربیگری:

مثل یک شطرنج باز باهوش که برنامه‌های بازی خودش را متناسب با شرایط انتخاب می‌کند. او با سیستم‌ محافظ کارانه 1- 3- 2- 4 در برزیل کار خواهد کرد. ستون اصلی کی‌روش بازی با برنامه ایرا ن خواهد بود.

- دستیار او:

دِ کروز، بازیکن سابق پرتغال، دستیار او در تیم ملی ایران است.

- سرنوشت پس از جام جهانی:

هنوز هیچ چیزی اعلا م نشده است و به نظر می‌رسد او پس از جام جهانی 2014 برزیل ایران را ترک کند.

** نظر کارشناسان:

- بیژن ذوالفقارنسب (کمک مربی ایران در جام جهانی 1998)

بازی اول برابر نیجریه مهم بسیار مهم است و بازی برابر آرژانتین از لحاظ شخصیت تیمی برای تیم ما نیز مهم تلقی می‌شود. تیمی که ما در جام جهانی 1998 داشتیم از لحاظ تکنیکی ، فیزیکی و سطح فنی از این تیم بهتر بود. تیم فعلی بدون بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ کار سختی برای موفقیت در جام جهانی 2014 برزیل دارد. کی‌روش احتمالا از سیستم‌ 1-5-4 در جام جهانی استفاده خواهد کرد و این دلیل اصلی کم گل زدن ایران محسوب می‌شود.

آندرانیک و اشکان دژاگه بازیکنان اصلی ایران در جام جهانی 2014 برزیل خواهند بود.

- مهدی مهدوی کیا (بازیکن ایران در جام‌های جهانی 1998 و 2006)

ما همه انتظار داشتیم که ایران به جام جهانی صعود کند، اما اگر صادق باشیم کارلوس کی‌روش در سه بازی پایانی ایران در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل کار بزرگی کرد. او مرد روزهای سخت است. متوقف کردن آرژانتین که سه مهاجم بزرگ دارد، یکی از سه بازی سخت ایران در جام جهانی محسوب می‌شود. بازیکنان ایران باید متحد باشند و مثل یک تیم بازی کنند. روی کاغذ فاصله زیادی با حریفانمان داریم. اما در جام جهانی هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، چرا که در جام جهانی 2002 برای مثال دیدیم که تیمی مثل سنگال چه عملکردی داشت. همه امیدوار هستیم که ایران بتواند از اعتبار آسیا در برزیل دفاع کند.

** دیدگاه از داخل ایران:

- امیر حاج رضایی (کارشناس شبکه سه)

آمادگی ایران برای جام جهانی 2014 برزیل به شدت تحت تاثیر تحریم‌ها و سختی اقتصادی بود. من فکر می‌کنم کارلوس کی‌روش کار موفقیت آمیزی انجام داده است که تمامی داشته‌های پیش روی خود را به خوبی بررسی کرده است و از آن آگاهی داشته. چیزی که کی‌روش در جاهای قبلی که مربیگری کرده قطعا با آن مواجه نبوده است. من انتظار دارم که ایران شبیه سیستم‌ کاتانچیو در برزیل بازی کند و فوتبال دفاعی را به نمایش بگذارد. ایران در جام جهانی 2014 برزیل به حریفانش اجازه خواهد داد که توپ را در اختیار بگیرند و تیم ایران نیز در زمین خودی به دفاع بپردازد و منتظر ایجاد فرصت از روی ضد حملات باشند. مردم انتظار دارند که عملکرد شجاعانه‌ای از تیمشان در جام جهانی ببینند و نگرش بازیکنان تیم ملی ایران، نگرش شجاعانه و تسلیم ناپذیری باشد.

* کمپ تیم ملی ایران:

با وجود پنهان کاری‌های زیادی که صورت گرفت ایران تصمیم گرفت تا از سفرهای غیر ضروری به فرودگاه جلوگیری به عمل آورد و در هتل بین‌المللی منطقه گارل هاس، سائوپائولو اقامت کنند. ایران در کمپ تمرینی خوآکین گراوا خودش را برای جام جهانی آماده خواهد کرد که کمپ تمرینی باشگاه معروف "کورینیتانس" در برزیل نیز محسوب می‌شود.

** برنامه زمانی ایران:

* 12 می: سفر به اتریش برای برپایی اردوی تمرینی.

* 18 می : دیدار دوستانه با بلاروس

* 26 می : دیدار دوستانه با مونته نگرو

* 30 می : دیدار دوستانه با آنگولا

* 4 ژوئن: سفر به برزیل

* 8 ژوئن: دیدار با ترینیداد و توباگو پشت درهای بسته

تیم ملی ایران با کارلوس کی‌روش در هشت بازی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل تنها دو بار دروازه خود را باز شده دید و این باعث شده که آنها امیدوار باشند در جام جهانی برزیل نیز به همین شکل کار کنند. جلال حسینی و پژمان منتظری در مرکز خط دفاعی ایران توانسته‌اند زوج خوبی با هم تشکیل دهند. البته پژمان منتظری قابلیت بازی در سمت راست زمین را دارد و به این جمع می‌توان امیر حسین صادقی را اضافه کرد که می‌تواند در مرکز خط دفاعی ایران به میدان برود.

خسرو حیدری که با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده است، به طور طبیعی گزینه نخست کارلوس کی‌روش در سمت راست محسوب می‌شود. اما نفوذ‌های احتمالی بیش از حد خسرو حیدری برابر تیم‌های همچون آرژانتین و نیجریه ممکن است به یک شمشیر دو لبه برای تیم ملی ایران محسوب شود.

در سمت چپ یک معضل بزرگی وجود دارد و آن این است که چه کسی قرار است روبروی لیونل مسی قرار گیرد. کی‌روش ممکن است هم‌چنان هاشم بیک زاده را در اولویت خود قرار دهد و در جام جهانی 2014 برزیل به میدان بفرستد. البته احسان حاج صفی و مهرداد پولادی نیز دیگر مدافعان تیم ملی ایران در این سمت محسوب می‌شوند.

سوال بزرگ این است که دروازه‌بان ایران در جام جهانی 2014 برزیل چه کسی خواهد بود؟ پس از کناره‌گیری غیر منتظره سید مهدی رحمتی همه منتظر هستند تا ببینند که چه کسی در درون دروازه‌ ایران خواهد ایستاد. آیا کارلوس کی‌روش عملکرد خوب رحمان احمدی در لیگ ایران را در نظر خواهد گرفت که البته تجربه بین‌المللی کمی دارد یا از دانیل داوری استفاده خواهد کرد که در بوندسلیگا عملکرد پر فراز و نشیبی داشته است.

جواد نکونام و ها‌فبک دونده‌ای همچون آندرانیک تیموریان به احتمال زیاد در ترکیب ثابت تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل حضور خواهند داشت. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه نیز به احتمال زیاد در کنار این دو به میدان خواهند رفت.

علیرضا جهانبخش به نظر می‌رسد بتواند جانشین مجتبی جباری در ترکیب تیم ملی ایران شود. علیرضا جهانبخش نیز به عنوان تک مهاجم ایران در جام جهانی خواهد بود.

- برنامه دوم : تاکتیکی

تاکتیک آلترناتیو کارلوس کی‌روش ممکن است نوع دیگری از سیستم‌ دفاعی 1-1- 4-4 باشد که باعث می‌شود چند تن از بازیکنان بتوانند جانشین بازیکنان مصدوم دیگر شوند. محتمل‌ترین تغییر در این سیستم‌ ممکن است با توجه به مصدومیت خسرو حیدری در خط دفاعی ایران به وجود آید. همچنین محمدرضا خلعتبری احتمال دارد به ترکیب ایران زمانی که به گل نیاز داشته باشد اضافه شود. کریم انصاری فرد نیز می‌تواند تعویض مناسبی برای جانشینی رضا قوچان نژاد باشد.

در ادامه عادل فردوسی‌پور به معرفی ترکیب احتمالی ایران در جام جهانی 2014 برزیل پرداخت که به شرح زیر است:

** دروازه‌بانان :

* رحمان احمدی (سپاهان)

سن: 33 سال

بازی ملی: 10 بازی – بدون گل

رحمان احمدی که سابقه ملی زیادی ندارد در بازی برابر کره جنوبی دو مرتبه دروازه‌ ایران را نجات داد تا باعث شود ایران به جام جهانی 2014 برزیل صعود کند. البته ممکن است او بر خلاف داوری تجربه اروپایی نداشته باشد، اما شجاعت و انعطاف بدنی خاصی دارد که باعث می‌شود این نقیصه او جبران شود.

* دنیل داوری: (اینتراخت براونشوایگ)

سن: 26 سال

بازی ملی : سه بازی – بدون گل

داوری که در آلمان به دنیا آمده و بزرگ شده پدری ایرانی و مادری لهستانی است. او در ماه نوامبر 2013 اولین بازی ملی‌اش را برای تیم ملی ایران انجام داد. داوری نمی‌تواند خیلی خوب فارسی صحبت کند به همین خاطر ارتباط او با سایر بازیکنان تیم ملی باعث ایجاد نوعی مشکل شده است. شاید پرفراز و نشیب بودن باعث شود او جایگاهش را در تیم ملی ایران از دست بدهد.

* حامد لک (تراکتورسازی)

(لک در لیست کی‌روش قرار نگرفته است)

سن: 23 سال

بازی ملی : دو بازی – بدون گل

دروازه‌بانی شجاع و با استعداد که تجربه کمی دارد. گفته می‌شود که اگر او تمرکزش را بیشتر روی تمرینات بگذارد و فعالیت‌های خارج از زمینش را کم کند آینده‌ای روشن در انتظار او خواهد بود.

** مدافعان:

* هاشم بیک زاده (استقلال)

سن: 30 سال

بازی ملی : 12 بازی – بدون گل

دعوت هاشم بیک زاده به تیم ملی ایران نوعی شگفتی قلمداد شده است. او در سه بازی آخر ایران در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل به میدان رفت. البته او در ماه‌های اخیر به کانون توجه رسانه‌ها درباره مهار کردن لیونل مسی در جام جهانی 2014 برزیل تبدیل شده است. بیک زاده قابلیت استفاده از هر دو پای خود دارد و می‌تواند در هر دو سمت زمین بازی کند.

* مهرداد بیت آشور (وایت کپس)

سن: 27 سال

بازی ملی : چهار بازی – بدون گل

مدافع راست تیم ملی ایران که در کالیفرنیا متولد شده و به استیون معروف است، دیگر بازیکن دعوت شده به تیم ملی ایران است. او دو بار به تیم ملی آمریکا دعوت شد، اما نتوانست به میدان برود و سپس ترجیح داد کشور پدرش را انتخاب کند و برای ایران بازی کند.

* احسان حاج صفی (سپاهان)

سن : 24 سال

بازی ملی: 58 بازی – یک گل

مدافع چپ با تجربه تیم ملی ایران توانایی دور زدن مدافعان حریف و عبور از بازیکن روبروی خود را به خوبی دارد. او بازوبند کاپیتانی تیم سپاهان را نیز بر بازو بسته است. او همچنین ضربات کاشته خطرناکی می‌زند و قابلیت ارسال‌های بلند خطرناکی دارد.

* خسرو حیدری (استقلال)

سن: 30 سال

بازی ملی: 47 بازی – بدون گل

مدافع راست تیم ملی ایران قابلیت بازی در خط ها‌فبک را نیز دارد. او در این فصل با مصدومیت همسترینگ پا دست و پنجه نرم کرد. مصدومیتی که می‌تواند جایگاه ثابت او را در تیم ملی ایران به خطر بیندازد. حیدری تجربه زیادی دارد و برای شش باشگاه مختلف در ایران بازی کرده است.

* جلال حسینی (پرسپولیس)

سن: 32 سال

بازی ملی: 81 بازی – 6 گل

مدافع مرکزی پر قدرت تیم ملی ایران که می‌تواند به خوبی در بازی‌های فیزیکی عملکرد خوبی داشته باشد. او روی توپ‌های هوای مهارت بالایی دارد. باعث می‌شود روی ضربات شروع مجدد خیلی خوب خودش را به خط حمله اضافه کند. حسینی همچنین تکل‌های خطرناکی دارد و در سال‌های گذشته عملکرد با ثباتی داشته است.

* پژمان منتظری (ام صلال)

سن: 30 سال

بازی ملی: 19 بازی – بدون گل

مدافع مرکزی تیم ملی ایران که بازیخوانی بالایی دارد. عملکرد خوب او باعث شده است تا بتواند جای هادی عقیلی را که با کارلوس کی‌روش به مشکل برخورد کرده در خط دفاع بگیرد.

* مهرداد پولادی (پرسپولیس)

سن: 27 سال

بازی ملی: 16 بازی بدون گل

مهرداد پولادی، مدافع چپ تیم ملی ایران به دلیل مصدومیت از ناحیه انگشت پا نزدیک به یک سال خانه نشین بود. پولادی در خاک دفاع بسیار پر قدرت ظاهر می‌شود، اما در خط حمله به اندازه کافی خلاق نیست. پولادی در سال 2012 پس از تعویض در یکی از بازی‌های ایران به شیشه مشت زد و باعث شد دستش را به تیغ جراحان بسپارد.

* امیر حسین صادقی (استقلال)

سن: 32 سال

بازی ملی: 14 بازی – یک گل

مدافع چپ پای تیم ملی ایران در سه بازی پایانی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل نقش مهمی در صعود ایران به برزیل ایفا کرد. در صورتی که خسرو حیدری هم‌چنان با مصدومیت دست و پنجه نرم کند امیرحسین صادقی جایگزین او در تیم ملی ایران خواهد بود.

** ها‌فبک‌ها :

* اشکان دژاگه (فولام)

سن : 27 سال

بازی ملی: 11 بازی – چهار گل

اشکان دژاگه در سال‌های گذشته بهترین بازیکن فوتبال ایران بوده است. بازیکن سابق تیم جوانان آلمان قدرت بدنی و استعداد بالایی دارد. دژاگه که در تهران به دنیا آمده وقتی کودک بود به اروپا مهاجرت کرد.

* قاسم حدادی فر ( ذوب آهن)

سن : 30 سال

بازی ملی: 16 بازی – بدون گل

ها‌فبک چپ پای با استعداد تیم ملی ایران که سابقه بازی در مرکز زمین را در کارنامه خود دارد و در ذوب آهن در کنار برادر خود علیرضا بازی می‌کند. قاسم حدادی فر در سال 2010 در بازی دوستانه برابر ارمنستان اولین بازی ملی‌اش را برای ایران انجام داد.

* رضا حقیقی (پرسپولیس)

سن: 25 سال

بازی ملی: شش بازی – بدون گل

ها‌فبک مرکزی تیم ملی ایران در ماه‌های اخیر با پیام صادقیان هم تیمی‌اش درگیری داشت. حقیقی ادعا کرده است که پیشنهاد پیوستن به دیناموکیف را رد کرده تا در ایران بماند.

* علیرضا جهانبخش (نایمخن)

سن: 20 سال

بازی ملی: چهار بازی – یک گل

ها‌فبک آینده دار فوتبال ایران در لیگ هلند تجربه ارزشمندی اندوخته است. جهانبخش که شم گلزنی بالایی دارد بازیکن تکنیکی محسوب می‌شود. کناره‌گیری مجتبی جباری از تیم ملی ایران باعث می‌شود تا شانس جهانبخش در جام جهانی 2014 برزیل بالا برود.

* محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)

سن : 30 سال

بازی ملی: 57 بازی – 6 گل

ها‌فبک ریزنقش و هجومی تیم ملی ایران خودش را در تیم ملی ایران در حالی ثابت کرده است که در دقایق پایانی به زمین مسابقه می‌آمد. او زمانی که در تیم الوصل امارات بازی می‌کرد شاگرد دیگو مارادونا در این تیم بود.

* جواد نکونام (الکویت)

سن: 33 سال

بازی ملی: 136 بازی – 36 گل

کاپیتان تیم ملی ایران با وجود این که در رده باشگاهی عملکرد متفاوتی از خود داشته است، توانایی زدن گل‌های حساسی دارد. بازیکن سابق اوساسونا در فوتبال اروپا برای تیمی که تجربه بازی در رویدادهای مهم ندارد، بسیار مهم است.

* پیام صادقیان (پرسپولیس)

سن: 22 سال

بازی ملی: پنج بازی – بدون گل

بازیکن با استعداد فوتبال ایران که در داخل و خارج از زمین با حاشیه‌های زیادی همراه است. او با ذوب آهن در سال 2010 به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

* آندرانیک تیموریان (استقلال)

سن: 31 سال

بازی ملی: 77 بازی – هشت گل

ها‌فبک قوی ، خشن و دونده تیم ملی ایران که خستگی ناپذیر است و در تمام طول مسابقه به صورت مصمم در خدمت تیم بازی می‌کند. او سابقه بازی در بولتون را در کارنامه خود دارد و یکی از جمعیت ارامنه ایران محسوب می‌شود. جمعیت ارامنه‌ای که پیش از آندرانیک نیز بازیکنان بزرگ و زیادی داشته است.

** مهاجمان

* کریم انصاری فرد (تراکتورسازی)

سن: 24 سال

بازی ملی: 39 بازی – 9 گل

مهاجم با استعداد فوتبال ایران که در سطح باشگاهی رکورد گلزنی خوبی دارد. البته او باید این رکورد را در رده ملی نیز تکرار کند تا بتواند در ترکیب ایران به میدان برود. انصاری فرد زمانی که 19 ساله بود برابر ایسلند اولین بازی خودش را انجام داد و توانست گلزنی کند.

* سردار آزمون (روبین کازان)

سن: 19 سال

بازی ملی: بدون بازی – بدون گل

سردار آزمون تاکنون در لیگ ایران بازی انجام نداده است. اما در لیگ روسیه توانست عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهد و باعث شد استعدادیاب‌های تیم‌های بزرگی از جمله آرسنال به دنبال او باشند.

* رضا قوچان نژاد (چارلتون)

سن: 26 سال

بازی ملی : 11 بازی – 9 گل

قوچان نژاد زمانی که کودک بود به هلند مهاجرت کرد و حتی در تیم جوانان هلند نیز به میدان رفت، اما در نهایت تصمیم گرفت برای تیم ملی ایران بازی کند جایی که در آنجا به دنیا آمد. قوچان نژاد در تیم ملی ایران بر خلاف بازی‌های باشگاهی عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

* مسعود شجاعی (لاس پالماس)

سن: 30 سال

بازی ملی : 52 بازی – پنج گل

عملکرد پر فراز و نشیب شجاعی در رده ملی باعث شده است که خیلی‌ها از او انتقاد کنند. اما او این فصل در جزایر قناری توانسته بار دیگر خوشحالی فوتبالی را تجربه کند. شجاعی پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگین پا که باعث شد یک سال از فوتبال دور باشد توانسته بار دیگر به مستطیل سبز باز گردد.

** دیگر گزینه‌ها

* مهرداد جماعتی (فولاد)، حسین ماهینی (پرسپولیس)، یعقوب کریمی (سپاهان)، علی کریمی (تراکتورسازی)، رضا نوروزی (نفت تهران) و مهدی شریفی (سپاهان)

** کنار رفته‌ها :

با توجه به این که رابطه کارلوس کی‌روش با چندین تن از بازیکنان ایران بر هم خورده است باعث شده آنها از تیم ملی ایران کنار بروند. سید مهدی رحمتی - دروازه‌بان سابق و هادی عقیلی – مدافع سابق ایران پس از آن که با کارلوس کی‌روش به مشکل برخوردند از تیم ملی ایران کنار گذاشته شدند.

همچنین مجتبی جباری نیز از تیم ملی ایران خداحافظی کرد تا او نیز در تیم ملی ایران نباشد.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...