نسخه چاپی

استانداری‌اصفهان:ادعای روزنامه آفتاب،ساختگی است

در پی انتشار مطلبی تحت عنوان «بازهم استاندار همكاری نكرد؛ سخنرانی آیت اله هاشمی رفسنجانی هم لغو شد!» در شماره 4046 روزنامه آفتاب یزد مورخ 28/02/1393 اداره كل روابط عمومی استانداری اصفهان ضمن تكذیب این خبر اعلام كرد كه در خصوص دعوت از آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچگونه هماهنگی با استانداری صورت نپذیرفته و این نهاد حاكمیتی در جریان چنین دعوتی نبوده است.

به گزارش نما به نقل از رويش نيوز، چندي است ظيف هاي افراطي و رسانه هاي تندرو اصلاحات با موج آفريني هاي كاذب و جوسازي هاي سياسي سعي دارند لغو و به هم خوردن نشست هاي سياسي را به گردن اصولگرايان انداخته و با به كار بردن عباراتي همچون خودسر، گروه فشار و ... سعي در متهم كردن اصولگرايان در برهم زدن جلسات سياسي مجوز دار كنند. اما بعضي مواقع در اين دروغ پردازي هاي بي مورد، چاقو دسته خودش را مي برد و دروغگو رسوا مي شود. سفر هاشمي رفسنجاني به اصفهان از اين موارد است. البته با اين تفاوت كه شمشير روزنامه اصلاح طلب آفتاب يزد به سمت استاندار و وزارت كشور است. داستان اين بريدن دسته چاقو را در مطلبي (اينجا) گزارش كرده بوديم، ليكن امروز در مصاحبه با مدير كل روابط عمومي استانداري اصفهان، صحت و سقم ادعاي روزنامه اصلاح طلب آفتاب يزد را جويا شديم و پاسخ محكم و جالب وي را در اين رابطه در ادامه منتشر مي كنيم.

مهندس قائدی ها در مصاحبه با خبرنگار رویش نیوز درباره حواشي پيش آمده بیان داشت: اساساً برنامه‌هاي مراسم سالگرد ارتحال آيت الله طاهري و دعوت از بزرگواراني همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني جهت سخنراني، توسط كميته برگزاري اين مراسم صورت پذيرفته و استانداري اصفهان در جريان دعوت ايشان يا هر شخصيت ديگري براي اين مراسم نبوده است.

وی درباره نقش استانداری دربرگزاری و لغو این برنامه گفت: از همين رو قابل توجه و حائز اهميت است، با وجود اينكه تا اين زمان هيچ‌گونه تماس، پيغام و درخواست رسمي يا غيررسمي در خصوص برگزاري چنين مراسمي و حضور سخنران در اين مراسم به فرمانداري و يا استانداري اصفهان ارسال نگرديده است، با اين وجود رسانه اي همچون روزنامه آفتاب يزد بدون دقت در صحت خبر اقدام به انتشار مطلبي ساختگي و بدون پايه و اساس نموده است.

قائدی ها، استاندار و مجموعه استانداری را از این موضوع بی اطلاع دانست و افزود: لازم به ذكر است كه مسئولين استانداري و شخص استاندار اصفهان تا قبل از انتشار اين گزارش كذب، هيچ گونه اطلاعي از اين موضوع نداشته است. همچنين طي تماس تلفني با دفتر رياست مجمع تشخیص مصلحت نظام، اين دفتر اعلام داشت كه ايشان اساسا هيچ گونه تصميمي براي سفر به اصفهان نگرفته است.

مديركل روابط عمومی استانداری اصفهان صحبت های خود را این گونه تکمیل کرد: واضح است كه با توجه به مطالب ارائه شده، عدم همكاري استاندار اصفهان با كميته برگزاري مراسم سالگرد ارتحال آيت‌اله طاهري، شايعه اي بيش نبوده و حق پيگيري قضايي براي اين استانداري محفوظ خواهد بود.

همچنین قائدی ها در ادامه درباره همکاری برای سفر هاشمی رفسنجانی به کاشان را يادآوري کرد و اظهار داشت: چند هفته پيش در پي اعلام احتمال حضور حضرت آيت اله هاشمي رفسنجاني در شهرستان كاشان،‌ كليه اقدامات و تدابير لازم در اين خصوص توسط شوراي تأمين استان و شوراي تأمين شهرستان كاشان پيش بيني شده بود كه با توجه به اعلام دفتر ايشان،‌ به دليل مشغله كاري اين سفر به زمان ديگري موكول شد.

مهندس قائدی ها درباره رابطه آقای زرگرپور با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شایعه لغو سخنرانی ایشان توسط استانداری بیان داشت: حال با توجه به مطالب ارائه شده و همچنين نظر به اينكه استاندار اصفهان در طول دو ماه گذشته دو ديدار با رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته است،‌ آيا اين ادعا كه وي در خصوص دعوت ازآيت الله هاشمي جهت سخنراني در مراسم سالگرد ارتحال آيت الله طاهري همكاري ننموده است، مي تواند درست باشد؟با وجود اينكه استاندار اصفهان با حضرت آيت اله هاشمي رفسنجاني در ارتباط بوده و در خصوص مسائل خشكي زاينده‌رود با ايشان گفتگو دارند،‌آيا مي توان ادعاي روزنامه آفتاب يزد را باور نمود؟

مديركل روابط روابط عمومی استانداری در پایان درباره تحقیق صحت اخبار مربوط به استانداری تذکری به رسانه ها داشت: در پايان لازم به تذكر است كه اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان با عنايت به همكاري متقابلي كه با رسانه‌ها دارد، خواستار توجه كليه رسانه‌ها و اصحاب قلم و مطبوعات به مضمون مطالب در دست انتشار و عدم انتشار مطالب بدون پايه و اساس است و بر لزوم دقت رسانه ها مبني بر صحت و سقم مطالب و مستدل بودن اخبار منتشره تأكيد دارد.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...