نسخه چاپی

آمریكا دنبال تعیین جاسوس در سوریه

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه «آشتی ملی» را راهكار اصلی بحران سوریه دانست و با بیان اینكه آمریكا با «نشست‌های ژنو» دنبال تعیین جاسوس در سوریه است، تأكید كرد انتخابات این كشور حقی ملی است و ربطی به ژنو ندارد.

به گزارش نما، «بثینه شعبان» مشاور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان، اعلام کرد که «آشتی ملی، راهکار اساسی و درست میان سوری‌هاست زیرا بیان کننده خواست مردم و سبب ایجاد حس اعتماد و خشنودی است».

شعبان همه مردم سوریه را برنده اقداماتی دانست که برای آشتی ملی در این کشور انجام می‌شود و گفت که سوری‌ها می‌خواهند رو به جلو حرکت کنند بنابراین انتخابات ریاست جمهوری حقی قانونی و تداوم قدرت نهادهای دولتی سوریه است و این احساس را به هموطنان سوری می‌دهد که در اداره کشور و تکمیل روند مبارزه با تروریسم سهیم هستند.

شعبان با بیان اینکه اوضاع سوریه بسیار بهتر از قبل است، تأکید کرد که دولت‌های غربی که به موضوع اجرای انتخابات در سوریه حمله‌ور می‌شوند و در امور داخلی سوریه دخالت و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، نگران میزان مشارکت در انتخابات نیستند، بلکه آنان از حس مبارزه‌طلبی مردم سوریه نگرانند و نگرانند که مردم سوریه بر سه سال تجاوز و جنگ مداوم پیروز شوند.

شعبان تأکید کرد که انتخابات هیچ ربطی به روند سیاسی در «ژنو» ندارد زیرا راه حلی که آمریکا در نشست‌های ژنو به دنبال آن است، در حقیقت تعیین جاسوس در سوریه و تغییر هویت سیاسی سوریه است تا دمشق نیز یکی از برگ‌های بازی و تحت کنترل ژئوسیاسی آمریکا باشد؛ اما راهکاری که سوریه دنبالش است رهایی از تروریسم و قدرتمند ماندن سوریه و مردم مقاوم آن است.

مشاور بشار اسد، افرادی که به عنوان معارضان سوریه در ژنو حاضر شدند، اشخاصی توصیف کرد که پول گرفته‌اند و ازشان خواسته شده است تا این نقش (معارض بودن)‌ را ایفا کنند «زیرا این افراد، در سرویس‌های جاسوسی آمریکا ساخته شده‌اند و حقوق‌شان را از خارج (سوریه) می‌گیرند و در کنار اسرائیل و علیه سوریه ایستاده‌اند. آیا معارضی در جهان هست که خواستار حمله دنیا به کشورش بشود؟».

شعبان در پایان یادآوری کرد که علاوه بر اینکه موضع آمریکا قابل فهم نیست، آمریکا اتفاقات را فقط از چشم اسرائیل می‌بیند زیرا راهبرد و منافعش در تجزیه منطقه به سود اسرائیل و نابود کردن مقاومت و خلق کشورهای کوچک با رنگ و بوی تفاوت‌های مذهبی و اختلافات قومی است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...