نسخه چاپی

طلب4میلیارددلاری نفتی ازخارجی‌ها

مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت با اشاره به طلب 4 میلیارد دلاری نفتی ایران از خریداران خارجی از یونان و شركت انگلیسی شل به عنوان بدهكاران بزرگ نفتی به ایران یاد كرد و گفت: هم اكنون تولید نفت ایران به حدود 3.5 میلیون بشكه در روز رسیده است.

سید محسن قمصری درباره آخرین وضعیت فروش و صادرات نفت ایران، گفت: هم اکنون ایران به طور متوسط روزانه 100 تا ١١٥ هزار بشکه نفت خام به ترکیه صادر می کند.

به گزارش نما به نقل از مهر، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به قرارداد مادام العمر (evergreen) شرکت نفت ایران با ترکیه بریا فروش نفت، تصریح کرد: در شرایط فعلی به صورت مستقیم به اروپا نفت نمی‌فروشد. البته بعضی از مشتریان از ایران نفت می‌خرند و محموله ها را جابه جا می‌کنند.

این مقام مسئول همچنین از طلب 4 میلیارد دلاری نفتی ایران از خریداران خارجی نفت ایران خبر داد و افزود: یونان و شرکت انگلیسی شل تاکنون بدهی های نفتی خود به ایران را پرداخت نکرده اند.

قمصری در خصوص وضعیت تولید نفت کشور هم توضیح داد: بر اساس برنامه باید روزانه ٣ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه نفت در کشور تولید شود.

به گفته وی بر اساس سهمیه‌ای که به شرکتهای خریدار ما اعلام شده است، قاعدتا باید در همان حد صادرات داشته باشیم و هم اکنون همان کار را می‌کنیم. قراردادهای رسمی و بلندمدتی که صحبت شد، در حد همان سهمیه است و بیش از آن قطعا نیست.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با یادآوری اینکه هم اکنون زیر یک میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کنیم، تبیین کرد: اما اگر اروپایی‌ها نفت ما را بخواهند میزان صادرات نفت ایران قابل افزایش است. اروپایی‌ها می‌دانند که نفت ایران قابل اتکا است و می‌توانند روی آن قسم بخورند. آنها هم علاقه‌مند هستند نفت ایران را دریافت کنند.

۱۳۹۳/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...