نسخه چاپی

بحرینی‌ها به الحاق به ایران رای خواهند داد

عکس خبري -بحريني‌ها به الحاق به ايران راي خواهند داد

وی ادامه داد: در حال حاضر بحرین و عربستان دو كشور مستقل دارای حكومت مستقل و ملیت جدا از هم هستند كه هر كدامشان هم عضو مجامع بین‌المللی هستند. امكان ندارد كه چنین تصمیمی بتواند به تنهایی توسط حاكمان این كشورها اتخاذ شود.

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: الحاق بحرين به عربستان، استقلال همه كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس را به خطر مي‌اندازد.

حسين نقوي‌حسيني، در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد اقدام عربستان در اتحاد بحرين با خود و اعلام اين كشور به عنوان يك كشور مستقل اسلامي ـ عربي، اظهار كرد: اين يك طرح ماقبل تمدني و ماقبل تاريخي است. چنين طرح‌هايي مربوط به زماني است كه دو قبيله در دو منطقه مختلف حكومت مي‌كردند و بعد مثلا سران يكي از آن قبايل تصميم به الحاق به قبيله ديگر مي‌گرفتند.

وي ادامه داد: در حال حاضر بحرين و عربستان دو كشور مستقل داراي حكومت مستقل و مليت جدا از هم هستند كه هر كدامشان هم عضو مجامع بين‌المللي هستند. امكان ندارد كه چنين تصميمي بتواند به تنهايي توسط حاكمان اين كشورها اتخاذ شود.

اين عضو كميسيون امنيت ملي، تصريح كرد: اگر حكومت بحرين عرضه اداره اين كشور را ندارد و مي‌خواهد حكومت را به فرد ديگري واگذار كند، بايد در اين مورد رفراندوم برگزار كند و از مردم نظرخواهي كند. در چنين صورتي هم اكثريت آراي مردم به نفع الحاق اين سرزمين به ايران خواهد بود، چراكه بحرين در سابقه تاريخي خودش جزوي از ايران بوده است و به خاطر خيانت شاه، استقلال پيدا كرده است.

نماينده مردم ورامين در مجلس تاكيد كرد: در صورتي كه چنين اقدامي از سوي عربستان عملي شود، جمهوري اسلامي ايران و ساير دولت‌ها و كشورهاي منطقه به شدت عكس‌العمل نشان خواهند داد، چراكه چنين اقدامي تهديدي عليه حاكميت ساير كشورهاي منطقه محسوب مي‌شود و مي‌تواند استقلال همه كشورهاي عربي حاشيه خليج‌فارس را تهديد كند.

نقوي با بيان اينكه چنين اقداماتي آسيب‌هاي جدي‌اي به منطقه وارد خواهد كرد، اظهار كرد: تفكر الحاق بحرين به عربستان، شكل ديگري از همان تفكر صدام‌حسين است كه تصور مي‌كرد مي‌تواند به ساير كشورهاي منطقه مسلط باشد و نتيجه آن اين شد كه آسيب‌هاي زيادي به تمام كشورهاي منطقه وارد شد و تا ساليان زيادي كشورهاي غربي در منطقه حضور داشتند. .

۱۳۹۱/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...