نسخه چاپی

موضع گیری رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان علیه شبكه جهانی سحر

عکس خبري -موضع گيري رييس مجلس ملي جمهوري آذربايجان عليه شبکه جهاني سحر

در پی اعتراض رسمی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، یك مقام رسمی این كشور، در اقدامی فرافكنانه شبكه جهانی سحر را عامل سوق دادن اعتراضات دستگاه دیپلماسی ایران به جمهوری آذربایجان در خصوص همكاری با عوامل ترور دانشمندان هسته ای ایران، دانست.

به گزارش نمانیوز به نقل از خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «اکتای اسداف» رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با توجیه تشدید اقدامات ضدایرانی باکو به تبعیت از حرکتهای ضدایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی شد: " جواب نیروهای سوق داده شده علیه آذربایجان توسط شبکه سحر و سایر سازمانها، داده می شود و داده خواهد شد."

اسداف در سخنانی در پارلمان جمهوری آذربایجان ادعا کرد: " نیروهای زیادی وجود دارند که در ایران به تهدید علیه جمهوری آذربایجان مشغولند. اگر ریشه این امر را جستجو کنیم باز هم به برخی سازمانها می رسیم. "

رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در عین حال افزوده است:" ایران یک دولت همسایه آذربایجان است. ما همیشه باید برای حسنه بودن روابط با ایران تلاش کنیم. البته موافقم که در دیپلماسی ایران برخی اشتباهات صورت گرفت و در مجلس شان علیه آذربایجان سخنرانی هایی شد. حتی لغو قرارداد ترکمانچای را مطرح کردند. به هر روی ، ما باید تلاش کنیم که این مسایل خیلی عمیق نشوند."

اکتای اسداف بدون اشاره مستقیم به اعتراض رسمی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به همکاری باکو با موساد در ترور دانشمندان هسته ای ایران گفت:" رییس جمهوری آذربایجان نیز بارها اعلام کرده است که هیچ دولت خارجی نمی تواند با استفاده از اراضی آذربایجان علیه هیچ یک از همسایگان آذربایجان اقدام کند!"

همچنین غنیره پاشایئوا یکی از نمایندگان حزب حاکم آذربایجان نوین در مجلس جمهوری آذربایجان ضمن تکرار تبلیغات همیشگی ضدایران و ضد شبکه سحر ادعا کرد:" در دشوارترین مراحل آذربایجان ، حمایت ایران را احساس نکرده ایم. ایران همواره از ارمنستان حمایت کرده است. "

غنیره پاشایئوا نیز با موضع گیری علیه روشنگری های شبکه جهانی سحر گفت: " شبکه سحر از صبح تا شب برنامه های مخرب در مورد آذربایجان پخش و برای سوق دادن انسانها علیه حاکمیت تلاش می کند. حکومت ایران این شبکه را حمایت می کند. مقامات ایرانی را فرا می خوانیم که چشم هایشان را بازکنند و آذربایجان را که یک همسایه عادی است به دشمن تبدیل نکنند. "

بهار مرادوا معاون مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز با تکرار ادعاهای بی اساس علیه ایران گفت:" جمهوری آذربایجان از ناحیه همسایه شانس نیاورده است."

همچنین زاهد عروج نماینده حزب آنا وطن از احزاب کوچک اقماری حزب حاکم آذربایجان نوین نیز با موضع گیری علیه یادداشت اعتراض رسمی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به باکو بخاطر همکاری با سازمان خرابکاری موساد رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای ایران گفت: به این ترتیب تهران آذربایجان را به جای گرفتن در ائتلاف ضد ایران مجبور می کند." .

سخنگویان علیه جمهوری اسلامی ایران و شبکه سحر به اقدامات روشن جمهوری آذربایجان در جای دادن منافقین در این کشور و همکاری با عاملان ترور دانشمندان هسته ای کشورمان اشاره نکرده اند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...