نسخه چاپی

مسوول بسیج خواهران كل كشور در گفتگو اختصاصی با نما تشریح كرد:

پروژه های حیازدایی در ایران محكوم به شكست است / مسایل فرهنگی مانند سبد كالا نیست كه بشود جبران كرد/ نباید در مسایل فرهنگی مسامحه كنیم

عکس خبري -پروژه هاي حيازدايي در ايران محكوم به شكست است / مسايل فرهنگي مانند سبد كالا نيست كه بشود جبران كرد/ نبايد در مسايل فرهنگي مسامحه كنيم

مینو اصلانی گفت:نباید در مسایل فرهنگی مسامحه كنیم، مسایل فرهنگی مانند سبد كالا نیست كه بشود جبران كرد.

مينو اصلاني مسوول بسيج خواهران كل كشور در گفتگو با خبرنگار نما با بيان شكست سناريوي كشف حجاب در فضاي مجازي بيان داشت: پشت صحنه رسانه‌هاي بيگانه رد‌پاي رژيم اشغالگر قدس و صهيونيزم بين الملل رامي بينيم، به دليل آنكه صهيونيزم اساسا به سمت فساد و فحشا راهنمايي مي كند و همه تلاش خود را براي ايجاد وترويج فساد و فحشا در جهان متمركز مي كند.
وي افزود: اين شبكه‌هاي كه با بودجه‌هاي كلان رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي و آمريكاي جنايت كار شكل مي گيرد، هرازگاهي پروژه‌هايي براي موضوعات مختلف به ويژه حيازدايي را كليد مي زنند. البته به دليل آنكه مردم به ويژه جوانان متعهد ما ذاتا و فطرتا به سمت اخلاق و معرفت گرايش دارند ، اين پروژه ها با شكست مواجهه مي شود .
اصلاني تصريح كرد: يكي ديگر از دلايل شكست اين پروژه‌ها عدم صدق عوامل اين پروژه هاي صهيونيستي و تقلب هايي است كه در اجراي پروژه هاي خود به كار مي برند. آنها حتي كمترين صداقت را با مخاطبين خودشان ندارند و نظر سازي مي كنند افرادي را كه صورت نفاق و چهره هاي فاسد دارند را انتخاب مي كنند تا در اين پروژه ها شركت مي كنند اين امر باعث مي شود مردم هيچ اعتمادي به آنها نداشته باشند. در پروژه اخير حيازدايي كه در فضاي مجازي صورت گرفت، دقيقا همين مطلب ديده شد و كساني كه با آنها مرتبط شدند، يا منافقين بودند و يا خارج نشينان فراري و... كه جوانان فهيم ما متوجه اين كلاهبرداري و عدم صداقت شدند.
اين فعال فرهنگي يادآور شد: اين قبيل كارها، پروژه هايي نيست كه در كشورما به نتيجه برسد. اما ما ضمن اينكه كارهاي فرهنگي خود را تقويت مي كنيم بايد بصيرت جامعه و به ويژه نسل جوان را افزايش ببخشيم، در اين صورت قطعا اين نوع پروژه‌ها هم مانند ساير كارهايي كه انجام دادند؛ شكست خواهد خورد. بايد از عرصه فرهنگ مراقبت كنيم ؛ به طور مثال هنرمندان متعهد كشور ما بايد خودشان از ساحت هنر ديني و ملي مراقبت كنند و خودشان اجازه ندهند افرادي به نام هنر هر نوع حيازاديي را انجام دهند و اجازه ندهند اين افراد ساحت هنر را لكه دار كنند.
وي افزود: ما بايد مصونيت فرهنگي براي مردم و جوانان خودمان ايجاد كنيم. لذا نخبگان، هنرمندان، ورزشكاران و تمام كساني براي جوانان ما الگو هستند و براي سرافرازي كشور تلاش مي كنند بايد در حوزه فرهنگي نيز نقش الگويي را ايفا كنند و از ساحت دين و ارزش هاي ملي خود حمايت بكنند و از آن حفاظت وحراست كنند .
سر لشكراصلاني با اشاره به نقش جوانان مومن و انقلابي در عرصه فرهنگ خاطر نشان كرد: قطعا جوان مسلمان انقلابي ما امروز مانند جوانان دفاع مقدس در دفاع از سنگرهاي دين و ارزشها حضور دارد. جوان غيرتمند اين كشور در راه احياي ارزشهاي فرهنگ اسلامي جان خود را از دست مي دهد و رگ او رابرده مي شود تا تكليف شرعي خود را در قبال امر به معروف و نهي از منكر انجام داده باشد .
وي افزود: وقتي ما امروز جواناني را داريم كه در سنگر امر به معروف و نهي از منكر ، جان خود را فدا مي كنند، حكايت از عمق پيوند فرهنگي جوانان ما با مباحث دين و اخلاق و معنويت است . مسلما در اين زماني كه هجمه فرهنگي است و دشمن در جنگ تمام عيار در حوزه فرهنگي وارد شده است و مانند يك مار زخمي به هر كجا سر مي زند تا راه نفوذي پيدا كند ، شاهد جواناني هستيم كه حتي جان خود را در راه اعتلاي فرهنگي نثار مي كنند.
عضو شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان تصريح كرد: الحمدالله جوان انقلابي امروز ما نقش و خود را شناخته است و سعي مي كند در تمام لحظه ها حضور پيدا كند و با تلاش در عرصه علمي و هنر و ورزش و عرصه پيشرفت كشور، مومنانه حضوريابد .اين يك سرمايه عظيم و توفيق بزرگ الهي است ،كه مسوولين بايد قدر اين جوانان را بدانند؛ جوانان متدين دانشگاهها ، جوانان انجمن هاي اسلامي ، بسيج دانشجويي و هييت هاي مذهبي و جوانان مومني كه با ذكرنام اهل بيت در تمام عرصه هاي ورزشي و پروژه هاي علمي درخشيدند ؛ بايد به عنوان الگو به جامعه معرفي شوند تا براي سايرين الگو سازي شود.
اصلاني با اشاره به نقش دستگاههاي فرهنگي اذعان داشت: من فكر مي كنم دستگاههاي فرهنگي كشور وظيفه بسيار خطيري در اين راستا دارند. طبق فرمايش رهبري معظم ما نبايد در مسايل فرهنگي مسامحه كنيم، مسايل فرهنگي مانند سبد كالا نيست كه بشود جبران كرد. ما از مسوولين فرهنگي مي خواهيم كه به خوشان بيايند و مراقبت كنند و واقعا فرهنگ انقلابي و ديني كه خواست مردم است را پيگيري كنند.اگر مسوولين ما به دنبال خواست مردم هم باشند و انگيزه هاي ديگري نداشته باشند؛ خواست مردم متدين ما مسايل اخلاقي و معنوي در جامعه است كه بايد رواج پيدا بكند تا فرزندان صالح به بار بنشيند .حداقل به خاطر اين مطالبه ملي بايد مسايل اخلاقي و فرهنگي را جدي بگيرند .

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...