نسخه چاپی

اربعین امسال كربلا، ایرانی می شود

رئیس حج و زیارت كشور گفت: امسال ۷۳۰هزار نفر در كشور به عمره مفرده اعزام می شوند كه نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سعید اوحدی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با امام جمعه استان بوشهر با اشاره به اینکه قیمت حج تمتع نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار هزینه حج عمره را در دو قسط، مرحله اول در بهمن ماه و مرحله دوم اسفند از زائران دریافت شد.

وی افزود: درگذشته تنها از ایستگاه تهران هشت استان سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم و مرکزی زائران مدینه قبل بودند که امسال با افزایش هشت ایستگاه پروازی ۱۹ استان دیگر به پروازهای مدینه قبل اضافه شدند.

رئیس حج و زیارت کشور با بیان اینک ۵۰ درصد از زائران ایرانی زنان هستند، عنوان کرد: در گذشته ۱۶ پزشک متخصص زن همراه کاروان ها اعزام می‌شدند که امسال این تعداد به۶۰ پزشک رسیده است.

امسال ۷۳۰هزار نفر درکشور به عمره مفرده اعزام می شوند

اوحدی درباره سفر زیارتی عمره مفرده گفت: امسال در عمره مفرده با مدیریت قیمت و لحاظ کردن کیفیت خدمات برای هر نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نسبت به سال گذشته صرفه جویی شده که در مجموع چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در این بخش صورت گرفته است.

وی گفت: امسال ۷۳۰هزار نفر درکشور به عمره مفرده اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته ۶۸درصد افزایش داشته است .

اربعین ۱.۵ میلیون نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند

اوحدی اضافه کرد: درهمین ارتباط سوم خرداد امسال نیز عملیات اجرایی هتل شلمچه و زائر سرای چزابه آغاز می شود که عملیات اجرایی این زایرسرا باید تا اربعین به پایان برسد.

رئیس حج زیارت یادآور شد: امسال شمار زایران عادی عتبات عالیات یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر تعیین شده و در ایام اربعین حسینی نیز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...