نسخه چاپی

دعای همیشگی پهلوان سلیمانی

پهلوان «علیرضا سلیمانی» قهرمان اسبق سنگین وزن كشتی آزاد ایران و جهان و پهلوان باشی ورزش زورخانه ای كشور، صبح چهارشنبه 31 اردیبهشت دارفانی را وداع گفت و جامعه ورزش ایران را عزادار كرد.

به گزارش نما، این قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان در سن 58 سالگی دنیای فانی را ترک کرد و به سوی دنیای ابدی بال پرواز گشود، علیرضا سلیمانی قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد ایران و جهان، روزهای زیادی را با بیماری قلبی و دیابت گذراند و بامداد امروز دیگر تاب تحمل نیاورد و به دیار حق شتافت.

بهمن ماه سال 92 در زورخانه عیاران کرج آخرین باری بود که پهلوان علیرضا سلیمانی را دیدیم، آن هم در گود زورخانه، با وجود بیماری و با خواهش دوستانش به داخل گود آمد و یک ساعتی را به میانداری پرداخت، ذکر می گفت و دعا می کرد، دوست داشت در گود زورخانه بمیرد.

پهلوان باشی ورزش زورخانه ای ایران با قلبی بیمار، باز هم به خوبی چرخ می زد و میانداری می کرد اما قلبش او را همراهی نمی کرد و از ظاهر او به راحتی می شد فهمید که درد دارد.

دعای همیشگی پهلوان علیرضا سلیمانی مردن در گود زورخانه بود، آن روز از خدا خواست که در درون گود زورخانه بمیرد، پهلوان باشی ایران از ورزشکاران نیز خواست برای اجابت خواسته او آمین بگویند و او دوباره فریاد زد ˈخدایا من را به حق علی و اولاد علی در گود زورخانه بمیرانˈ.

با آنکه قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد ایران و جهان بود اما به شش دوره پهلوانی خود در ایران بیشتر از مقام قهرمانی خود در جهان اهمیت می داد.

از صبح امروز (چهارشنبه)، خانه او در شهر کرج پذیرای دوستدارانش بود، ورزشکاران و ورزش دوستان زیادی برای عرض تسلیت آمده بودند، از ابراهیم جوادی تا علیرضا دبیر و عباس جدیدی.

آقا حبیب همسایه دیوار به دیوار علیرضا سلیمانی نیز حضور داشت، مرگ همسایه اش را باور نداشت و از خوبی هایش می گفت و اشک می ریخت.

پیکر پهلوان باشی ورزش زورخانه ای ایران ساعت 10 روز جمعه (فردا) از مقابل تالار شهیدان نژادفلاح شهر کرج تشییع و در امامزاده محمد (ع) کرج به خاک سپرده می شود.
منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...