نسخه چاپی

واكنش‌ سازمان‌ملل‌ به‌ اقدام‌ نیروهای‌ حفتر

سخنگوی سازمان ملل با اشاره به اینكه عملیات نظامی نیروهای ژنرال حفتر طی روزهای اخیر در لیبی خشونت‌طلبی علیه شهروندان و حمله به نهادهای دولتی بوده است خواستار حل اختلافات سیاسی این كشور از طریق گفت‌وگو شد.

سخنگوی سازمان ملل با اشاره به اینکه عملیات نظامی نیروهای ژنرال حفتر طی روزهای اخیر در لیبی خشونت‌طلبی علیه شهروندان و حمله به نهادهای دولتی بوده است خواستار حل اختلافات سیاسی این کشور از طریق گفت‌وگو شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، استفان دوژاریک، سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل گفت: سازمان ملل همه طرف‌ها در لیبی را به پایبندی به گفت‌وگو و اجتناب از خشونت‌ها و حل اختلافات سیاسی به طرق مسالمت آمیز دعوت میکند.

استیفان دوژاریک درباره عملیات نظامی نیروهای ژنرال حفتر در بنغازی و حمله گروه های مسلح به کنگره ملی لیبی گفت: آنچه که ما شاهد بودیم ارتکاب خشونت، هدف گرفتن شهروندان و حمله به تاسیسات و نهادهای دولتی است.

سخنگوی رسمی بان کی مون بر اهمیت گفت‌وگو برای حل اختلافات سیاسی در لیبی تاکید کرد.

ژنرال خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته نیروی زمینی لیبی جمعه گذشته شبه نظامیان طرفدار خود را به حمله علیه مواضع گروه های تندرو در " بنغازی تحریک کرد که در نتیجه آن بیش از هفتاد تن کشته و بیش از 140 تن دیگر زخمی شدند.

ژنرال حفتر ضمن حمله به پارلمان، و اعلام مخالفت با مشروعیت ادامه کار کنگره ملی لیبی گفته که تنها کمیته تدوین قانون اساسی را به رسمیت می شناسد و این کمیته تا زمان برگزاری انتخابات مسئولیت امور پارلمانی و نظارتی را برعهده بگیرد.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...