نسخه چاپی

محكومیت حمایت از سران فتنه در شعر فجر

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس، حمایت از سران فتنه در جشنواره شعر فجر را محكوم كرد.

به گزارش نما، احمد پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با نسیم در خصوص اتفاقاتی که در جشنواره شعر فجر افتاد و بعضی شاعران با خواندن اشعاری به طور علنی از سران فتنه حمایت کردند، گفت: بنده در جریان بعضی اخبار این جشنواره بوده‌ام و در جلسه بعدی کمیسیون حتما این مسئله بررسی می‌شود.

وی افزود: اتفاقاتی که در مسائل مختلف فرهنگی و در حوزه وزارت ارشاد می‌افتد، نگرانی‌های زیادي را برای اهالی فرهنگ و جامعه ایجاد کرده است، اما مسئولان ارشاد در مقابل این اتفاقات فقط به اظهارنظرهای خشک و خالی بسنده می‌کنند. این عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه اظهارنظرهای مسئولان ارشاد حاوی چند نکته است گفت: مسئولان ارشاد یا اهتمامی برای مدیریت کردن این فضا ندارند یا دچار بی‌تفاوتی هستند، ممکن است برنامه‌شان این باشد که این اتفاقات در عرصه فرهنگی بیفتد و بعد هم با عذرخواهی ساده مسئولان قضیه حل و فصل شود.

پژمان‌فر ادامه داد: در حوزه سینما اتفاقی می‌افتد و حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود، اما معاون سینمایی و وزیر ارشاد با یک عذرخواهی و یا اینکه ما نمی‌توانیم همه مسائل را کنترل کنیم خودشان را مبرا می‌کنند.

وی افزود: اتفاقاتی که در جشنواره شعر فجر افتاده است قابل چشم‌پوشی نیست، جشنواره‌ای که با نام انقلاب گره خورده است اما شعرهایی خوانده می‌شود که اصل نظام و یا خطوط قرمز نظام را زیر سوال می‌برد، این مسئله قابل قبول نیست. پژمان‌فر با اعلام اینکه در جلسه هفته آینده این کمیسیون مطمئنا به این موضوع خواهیم پرداخت، گفت: تصمیم‌گیری را در قالب تذکر جدی یا سوال از وزیر اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: به عنوان کمیسیون فرهنگی مجلس این رفتارها را محکوم می‌کنیم و این مسئله را دال بر ضعف مدیریت وزیر ارشاد و یا معاون فرهنگی ایشان می‌دانیم.

۱۳۹۳/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...