نسخه چاپی

كلینتون جایگزین اوباما می شود

عکس خبري -کلينتون جايگزين اوباما مي شود

سخنگوی كاخ سفید گفت: باراك اوباما برای حضور در نشست سازمان همكاری‌های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه( اَپك) به روسیه سفر نخواهد كرد.


به گزارش نما به نقل از ايسنا، قرار است نشست همكاري‌هاي اقتصادي آسيا- اقيانوسيه از تاريخ يكم تا هشتم سپتامبر در شهر ولاديوستوك روسيه برگزار شود. اما باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اعلام كرده در تاريخ ششم سپتامبر براي نامزدي حزب دموكرات آمريكا در انتخابات رياست جمهوري در كنوانسيون اين حزب شركت مي‌كند.

رسانه‌هاي مختلف گزارش مي‌دهند روابط ميان اوباما و ولاديمير پوتين،‌ رئيس جمهور جديد روسيه چندان مطلوب نيست.

پوتين نيز تصميم گرفت در نشست گروه هشت در "كمپ ديويد" آمريكا شركت نكند اما انتظار مي‌رود اين دو مقام ارشد در حاشيه نشست گروه 20 در مكزيك و در ماه ژوئن با يكديگر ديدار كنند.

جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد اظهار داشت: واقعيت اين است كه ما داراي يك رابطه جامع با روسيه هستيم كه مبتني بر همكاري در بخش‌هايي است كه در آن‌ها با يكديگر توافق داريم. البته در برخي مسائل با يكديگر اختلاف نظر داريم اما اجازه نمي‌دهيم اين اختلافات بر كل رابطه تاثير بگذارد.

وي افزود: اين رويكرد در زمان رياست جمهوري ديميتري مدودف و زماني كه پوتين نخست وزير بود وجود داشت و هم‌اكنون نيز كه آقاي پوتين رئيس جمهور شده‌اند و آقاي مدودف نخست وزير هستند، ادامه خواهد داشت.

از سوي ديگر خبرگزاري نووستي گزارش داد: هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا به جاي اوباما در نشست همكاري‌هاي اقتصادي آسيا- اقيانوسيه در روسيه شركت مي‌كند.

رئيس هيات روسيه در اين نشست اظهار داشت: ما مطلع شديم كه رياست هيات شركت‌كننده آمريكايي در اين نشست را هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا بر عهده خواهد داشت.

اين اولين سفر يك مقام بلندپايه آمريكايي به روسيه پس از انتخاب مجدد پوتين به عنوان رئيس جمهور روسيه خواهد بود.

۱۳۹۱/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...